بیش از ۲۳ هزار بیسواد و کم سواد استان فارسی تحت پوشش آموزش های مکمل سوادآموزی قرار می گیرند
بیش از ۲۳ هزار بیسواد و کم سواد استان فارسی تحت پوشش آموزش های مکمل سوادآموزی قرار می گیرند
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش فارس، گفت:در سال جاری با برگزاری دوره‌های مکمل برای سوادآموزان استان فارس، ۲۳ هزار و ۴۰۰ نفر از سوادآموزان زیر پوشش برنامه های مکمل قرار می دهد.

مجید احمدی در نشست مشترک با کارکنان سوادآموزی استان گفت: ارتقاء کیفیت آموزشی و کسب اطمینان از نتایج حاصله از آموزش های ارائه شده توسط آموزش دهندگان از راهبردهای اصلی نهضت سوادآموزی است.

احمدی، گفت: نهضت سوادآموزی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است و منشا خدمات ارزنده‌ای در کشور بوده است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: پوشش آموزشی سالانه بیش از ۳۰ هزار بیسواد و کم سواد در سطح استان از جمله خدمات این نهاد انقلابی در فارس است.

او، گفت: دهم اسفندماه امسال آخرین فرصت کلاس گذاری است و این زمان قابل تمدید نیست بنابراین آموزش دهندگانی که همچنان موفق به تشکیل کلاس نشده‌اند تلاش کنند در زمان باقیمانده پس از استعلام گیری، کلاس خود را ثبت کنند.

احمدی، گفت: گستردگی جغرافیایی استان، دشواری شناسایی افراد کم سواد و کاهش آمار بی‌سوادان تحقق طرح سرانجام بخشی و روند کلاس گذاری را با کندی مواجه کرده است.

او، انگیزه و شوق یادگیری را رکن اصلی آموزش، دانست و گفت: در راستای حضور افراد در عرصه سواد آموزی ضروری است، شوق یادگیری را در جامعه تقویت کنیم و تا زمانیکه عنصر ایجاد شوق در جامعه فراهم نشود، دیگر عناصر همچون آموزش دهنده، محتوای آموزشی اثرگذار نخواهد بود.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش فارس استان گفت: نهضت سوادآموزی، علاوه بر آموزش خواندن و نوشتن، موضوع آموزش مهارت های زندگی و کاربردی را نیز در دستور کار خود دارد.

احمدی، گفت: معاونت سوادآموزی استان فارس در سال جاری سوادآموزی با برگزاری دوره‌های مکمل برای سوادآموزان استان فارس، ۲۳ هزار و ۴۰۰ نفر از سوادآموزان را زیر پوشش برنامه های مکمل قرار می دهد.

او، گفت: در راستای اجرای فرمان حضرت امام(ره) ومنویات مقام معظم رهبری در خصوص ریشه کنی بیسوادی از تمامی ظرفیت های موجود در آموزش و پرورش استان، برای شناسایی، جذب حداکثری افرادبیسواد و کم سواد گروه هدف در دوره های مختلف سوادآموزی، استفاده می کنیم.

مدیر مدرسه ای در کوار استان فارس حاضر به رفتن به مرخصی استعلاجی نشد

یکی از مدیران مدارس شهرستان کوار استان فارس علی رغم داشتن مرخصی استعلاجی از آن استفاده نکرد.

محمدرضا براکه، گفت: مدیر آموزشگاه پسرانه ابتدایی شهید براتعلی اکبرآبادی شهرستان کوار است.

او، گفت: این مدیر مدرسه کواری با وجود اینکه از ناحیه پا دچار شکستگی شده و پای وی در گچ است از مرخصی استعلاجی استفاده نکرد و در مدرسه در بین معلمان و دانش آموزانش حضور پیدا کرد.

 

خانم معلم گله داری استان فارس پای تدریس به دانش آموزانش ایستاد

خانم معلم شاغل در مدارس گله دار استان فارس با پای شکسته و درگچ با اشتیاق فراوان ایستاده به دانش آموزانش تدریس می کند.

مهنازخنجری، گفت: دبیر درس ریاضی دبیرستان فاطمه صدیقی گله دار استان فارس است.

این خانم معلم گله داری علی رغم اینکه پایش شکسته و در گچ است و باید دوران نقاهت را طی کند اما همچنان ایستاده در کلاس درسش حاضر می شود و با اشتیاق به تدریس درس ریاضی برای دانش آموزانش می پردازد.

 

گزینش دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان در دو مرحله انجام می شود

سرپرست هسته گزینش آموزش و پرورش فارس گفت:دانشجو معلمان بایستی از قوانین و ضوابط عمومی گزینش اطلاع داشته باشند و طبق قوانین رفتار کنند و آگاهی در این زمینه بر هر معلمی الزامی است.

حسین رنجبردر دیدار جمعی از دانشجو معلمان پردیس شهید بهشتی اقلید دانشگاه فرهنگیان با تشریح قوانین و ضوابط عمومی گزینش و انتخاب اصلح گزینش، گفت: وظیفه گزینش آموزش و یادآوری مطالب نیست بلکه وظیفه اصلی گزینش انتخاب و گزینش کردن است.

سرپرست هسته گزینش آموزش و پرورش فارس گفت: انتظارهای آموزش و پرورش از یک معلم این است که از لحاظ علمی ممتاز و برجسته باشد و از لحاظ مسائل اعتقادی سیاسی و اخلاقی براساس موازین ماده ۲ قانون گزینش عمل کنند.

رنجبر گفت: اعتقاد به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان رسمی بیان شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی. التزام عملی به احکام اسلامی. اعتقاد و التزام به ولایت فقیه، نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی. عدم اشتهار به فساد اخلاقی و تجاهر به فسق. عدم سابقه وابستگی تشکیلاتی که غیرقانونی آنها از طرف مقامات صالحه اعلام شده یا می شود.عدم سابقه محکومیت کیفری موثر.عدم اعتیاد به مواد مخدر از جمله موازین ماده ۲ قانون گزینش است.

او، با اشاره به اینکه دانشجو معلمان در دو مرحله گزینش می‌شوند گفت: یک مرحله در زمان ورود به دانشگاه فرهنگیان و تحت عنوان استخدام آزمایشی و مرحله دیگر نیز در زمان پایان تحصیلات در دانشگاه فرهنگیان و موعد استخدام قطعی که این نیازمند توجه دانشجو معلمان نسبت به رعایت ضوابط گزینش است.

سرپرست هسته گزینش آموزش و پرورش فارس گفت: دانشجو معلمان باید از قوانین و ضوابط عمومی گزینش اطلاع داشته باشند و طبق قوانین رفتار کنند و آگاهی در این زمینه بر هر معلمی الزامی است.

رنجبر، با بیان اینکه درتمام کشورهای دنیا فرآیند گزینش وجود دارد، گفت: در همه دستگاه های اجرایی کشور برای جذب نیرو، فرایند گزینش وجود دارد بنابراین در دستگاه بسیار مهم مانند آموزش و پرورش قطعا وجود فرآیند گزینش امری ضروری است.

او، یکی از اهداف مهم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را تعالی جایگاه معلمی دانست و گفت:  معلم باید درس اخلاق،ازخودگذشتگی و ایثار را تحصیل کند تا بتواند درس انسانیت، اخلاق بدهد و یک الگوی کامل به تمام معنا باشد.

سرپرست هسته گزینش آموزش و پرورش فارس گفت: مدارس کارخانه انسان سازی است و این وظیفه برعهده معلم می باشد و باتوجه به حساسیت فرآیند تربیت، معلم بایستی اول الگوی خوبی باشد تا بتواند تربیت در تراز انقلاب اسلامی رقم بزند.

عباس سلیمی کارشناس مسئول ارزیابی هسته گزینش آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه در مورد فرایند گزینش توضیحاتی را ارائه دادند.

در پایان جلسه مسئولان هسته گزینش به سوالات دانشجویان پاسخ دادند و برای جمع بندی مطالب، جلسه ای با کارکنان دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.

  • نویسنده : مریم توانا