بهره‌برداری از دوربرگردان غیرهمسطح میلاد در نوروز ۱۴۰۴؛ گامی دیگر از شهرداری شیراز در جهت تسهیل تردد شهروندان و مسافران نوروزی
بهره‌برداری از دوربرگردان غیرهمسطح میلاد در نوروز ۱۴۰۴؛ گامی دیگر از شهرداری شیراز در جهت تسهیل تردد شهروندان و مسافران نوروزی
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز گفت: بهره‌برداری از دوربرگردان غیرهمسطح میلاد باهدف تسهیل در تردد شمالی و جنوبی و امکان ایجاد دورزدن خودروها در بزرگراه امام خمینی(ره) به‌صورت غیرهمسطح و حذف دوربرگردان‌های غیرایمن انجام شد.

محمد امین، گفت: عملیات عمرانی این طرح از خرداد سال ۱۴۰۳ آغاز و در مدت‌زمان ۹ ماه علاوه بر رفع معارضین ملکی و تاسیساتی عملیات اجرایی به روش سازه دروازه‌ای که هیچ‌گونه تداخلی با ترافیک عبوری از زیرگذر میلاد را نداشته باشد، انجام شد.

امین، گفت: تقاطع‌های غیرهمسطح شهری نقش قابل‌توجهی را در هدایت و تسهیل ترافیکی معابر یک کلان‌شهر به عهده دارند، پس مدیریت شهری برنامه‌ریزی‌های لازم را به‌منظور شناسایی و باز طراحی ۳۰ تقاطع غیرهمسطح در کلان‌شهر شیراز، براساس اولویت نیاز ترافیکی به انجام رسانید که تکمیل دوربرگردان غیرهمسطح میلاد نیز با این هدف انجام شد.

معاون شهردار شیراز، گفت: دوربرگردان غیرهمسطح میلاد واقع در بلوار صنایع با هزینه اجرایی ۹۰ میلیارد تومان و باهدف تکمیل تقاطعات موجود در رینگ پیرامونی شهر شیراز احداث و به بهره‌برداری رسید.

دومینوی خدمات شهرداری شیراز در بهار طبیعت به دورگرد غیرهمسطح «شهید اکبر ممسنی سرتلی» رسید

بهره‌برداری از دورگرد غیرهمسطح «شهید اکبر ممسنی سرتلی» در ادامه اقدامات عمرانی و خدماتی شهرداری شیراز در بهار طبیعت باهدف تسهیل در تردد شمالی و جنوبی و امکان ایجاد دورزدن خودروها در بزرگراه امام خمینی(ره) به‌صورت غیرهمسطح و حذف دوربرگردان‌های غیرایمن انجام شد.

شهردار شیراز در مراسم بهره‌برداری دورگرد غیرهمسطح «شهید اکبر ممسنی سرتلی» ضمن تبریک سال نو، گفت: در نخستین روز شروع کاری سال جدید و در بهار طبیعت این پروژه تقدیم مردم نجیب و شریف شهر شیراز می‌شود.

محمدحسن اسدی افزود: پیش از ۱۳ فروردین‌ماه و عید سعید فطر نیز دو پروژه دیگر شامل نورپردازی در محور بولوار پاسداران و خروج دستگاه حفار مکانیزه (تی‌بی‌ام) پس از دو سال تلاش شبانه‌روزی از میدان آزادی به سمت کلبه سعدی اجرایی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در تابستان سال جاری خط ۲ به کلبه سعدی می‌رسد و مسافرگیری می‌شود.

شهردار شیراز عنوان کرد: آیین بهره‌برداری رسمی از پروژه زیرگذر گویم نیز در همین ماه با حضور مسئولان کشوری برگزار می شود.

اسدی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۴ اتفاقات خوبی در شیراز رقم خواهد خورد، گفت: برای تسهیل در امورات مردم که ترافیک از مهم‌ترین آنهاست، اقدامات بی‌بدیلی اجرایی می شود.

او، گفت: در سال سرمایه‌گذاری برای تولید تلاش می شود تا کارهای بزرگی انجام و به این شعار جامعه عمل بپوشانیم و یک تحول اقتصادی در شیراز آغاز شود.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز هم در این مراسم ضمن تبریک ایام نزول قرآن و نوروز ۱۴۰۴، اظهار داشت: اگر همه همدل کار و تلاش کنند امسال سال ظفر و پیروزی بر دشمنان و رسوایی بیشتر دشمنان اسلام خواهد شد.

رضا محمدیان، با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ طرح ترافیکی شامل اصلاحات هندسی، علائم راهنمایی مسیرها در نقاط مختلف شهر سال گذشته اجرا شد که این دوربرگردان هم یکی از آنها است، گفت: در این‌ رابطه به طور متوسط در هر منطقه حدود ۸ طرح اجرایی شد که روند عبورومرور شهر را تسهیل کرده که البته کافی نیست و باید کنترل با دوربین با همکاری پلیس راهور افزایش یابد.

او، گفت: در کنار رعایت فرهنگ شهروندی و پروژه‌های بزرگ‌مقیاس می‌توان بخشی از مشکلات ترافیکی را کنترل کرد.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز، گفت: توجه به حمل‌ونقل عمومی و ریلی نیز به سهم خود تاثیر بسزایی در ساماندهی ترافیک دارد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز نیز در این مراسم با بیان اینکه اقدامات عمرانی در این کلان‌شهر روزانه تداوم دارد، گفت: مصداق این مدعا را بازگشایی زیرگذر بزرگ شهدای گویم در ۲۹ اسفندماه با استقبال شهروندان اعلام کرد.

محمد امین، گفت: فاز اول تقاطع جام‌جم در اول فروردین نیز بارگشایی شد که تأثیر زیادی در کنترل ترافیک ورودی بزرگراه شهید سپهبد سلیمانی و آیت‌الله حائری شیرازی دارد.

او، گفت: عمرانی در سطح شهر روزانه رصد می‌شوند و در مدت‌زمان مشخص شده به بهره‌برداری می‌رسند.

معاون شهردار شیراز، گفت: تقاطع‌های غیرهمسطحی که در سال‌های گذشته احداث شده بودند به‌صورت کامل و به دلایل مختلف اجرایی نشده‌اند که مشکلات تملکی، رفع معارضین و مشکلات اجرایی از دلایل نواقصی در کار بوده است.

امین، گفت: مدیریت شهری فعلی تصمیم گرفت که نسبت به تکمیل ۳۰ طرح تقاطع‌سازی که درگذشته احداث شده بودند در قالب یک طرح بازطراحی و مطالعه به‌روز اقدام کند و در یک مهندسی ارزش با درنظرگرفتن اولویت‌های ترافیکی، مقرر شد که هر سال تعدادی از آنها را تکمیل کنیم.

او، گفت: در سالی که گذشت ۴ تقاطع شهید فرصتیان، زیرگذر میلاد، لوپ‌های تکمیلی تقاطع غدیر که در دست عملیات اجرایی است و دورگرد چمران مورد بازطراحی و ایمنی قرار گرفت.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز، گفت: این طرح ها نسبت به پروژه‌هایی مانند زیرگذر نیمه مسقف گویم مقیاس کوچک‌تری دارند؛ اما تاثیر قابل‌توجهی در هدایت ترافیکی دارند.

امین در خصوص دورگرد غیرهمسطح «شهید اکبر ممسنی سرتلی»که توسط شرکت سد عمران پارس گستر گفت: برای اجرای این طرح ۵ ملک تجاری و زمینی در شمال طرح تملک شده و همچنین جابه‌جایی شبکه توزیع فشار برق متوسط، جابه‌جایی شبکه روشنایی مسیر، هدایت آب‌های سطحی انجام شده است.

او، گفت: هزینه اجرای این طرح در مجموع را بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: برای سال جدید هم ۵ پروژه در ۵ تقاطع دیگر که نیاز به تکمیل در هدایت ترافیکی دارند پیش‌بینی شده که در حال عملیات اجرایی قرار دارند و امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

 

  • نویسنده : مریم توانا