برگزاری کمیسیون تقسیم اسناد در اداره کل ثبت اسناد و املاک فارس
برگزاری کمیسیون تقسیم اسناد در اداره کل ثبت اسناد و املاک فارس
مدیرکل ثبت فارس ابراز امیدواری نمود مصوبات این کمیسیون به عدالت در تقسیم اسناد و در نهایت ارائه خدمات مطلوب در حوزه دفاتر اسناد رسمی منجر شود.

با حضور مدیرکل، معاون امور اسناد و جمعی از کارشناسان این اداره کل، رییس کانون سردفتران و دفتریاران اسناد رسمی استان و نمایندگان ادارات اوقاف و امور خیریه و سازمان امور اقتصادی و دارایی فارس کمیسیون تقسیم اسناد در سالن شهید سلیمانی ثبت استان برگزار شد.

در این کمیسیون محمد نخعی مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس با اشاره به نقش پر اهمیت دفاتر اسناد رسمی بعنوان بازوی توانمند ادارات ثبت در حوزه اسناد رسمی ابراز امیدواری نمود همراهی آنان با ادارات ثبت منجر به اجرای بهینه دستورالعمل های سازمانی در این حوزه شود.

او، گفت: ضرورت اعمال عدالت در بهره مندی سران دفاتر از اسناد دولتی صحه گذار و مؤید برگزاری این کمیسیون است و به مزایای آن منجمله مصون بودن سردفتران از عواقب رقابت های ناسالم، از بین رفتن انگیزه تخلف در دفاتر اسناد رسمی، حاکمیت قانون بر این دفاتر و ایجاد آرامش بیشتر جهت تنظیم اسناد و در مجموع برقراری عدالت اشاره داشت.

نخعی، گفت: مصوبات این کمیسیون به عدالت در تقسیم اسناد و در نهایت ارائه خدمات مطلوب در حوزه دفاتر اسناد رسمی منجر شود.

در ادامه کارشناسان حاضر در نشست به ارائه دیدگاه های خود در این زمینه پرداختند و ضمن تبادل نظر مصوباتی در این خصوص تنظیم شد.

همچنین بمنظور سهولت امور مراجعین، شهر شیراز به ۱۵ منطقه تقسیم شد و مصوبات کمیسیون به مراجع دولتی، بانکهای عامل و شهرداری ها اعلام می شود.

جلسه بررسی عملکرد ادارات تابعه ثبتی فارس با محوریت شاخص های ۱۶ گانه ابلاغی

در این جلسه ضمن بازبینی میزان پیشبرد برنامه های عملیاتی سازمان ثبت در راستای انجام فرایندها، راهکارهایی بمنظور ارتقای آمار عملکرد در شاخص های ۱۶ گانه برنامه ابلاغی ارائه شد.

جلسه بررسی عملکرد این اداره کل در سالن شهید سلیمانی ثبت فارس برگزار شد.

در این جلسه که با محوریت بررسی عملکرد ادارات تابعه ثبتی این استان به منظور اجرای شاخص های ۱۶ گانه ابلاغی برنامه ابلاغی سازمان ثبت صورت پذیرفت و رؤسای ادارات تابعه ثبتی فارس نیز بصورت وبیناری حضور داشتند، ضمن بازبینی میزان پیشبرد برنامه های عملیاتی ابلاغی سازمان ثبت در راستای انجام فرایندها، راهکارهایی بمنظور ارتقای آمار عملکرد در شاخص های ۱۶ گانه برنامه ابلاغی ارائه شد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس ضمن بررسی آمار عملکرد ادارات تابعه در زمینه تعدادی از شاخص های ابلاغی منجمله میانگین زمانی تبدیل اسناد تک برگ به تک برگ و دفترچه ای به تک برگ، مکاتبات مراجع قضایی، خدمات غیر حضوری در سامانه کاتب، سرعت بخشی به صدور آراء هیأت های قانون تعیین تکلیف، تثبیت اراضی کشاورزی بر اساس قطعات و رسیدگی و صدور اسناد مالکیت قانون ساماندهی، خواهان سرعت بخشی به انجام فرایندها توسط این ادارات شد.

محمد نخعی، با اشاره به رصد لحظه ای و روزانه عملکرد ادارات تابعه ثبتی فارس توسط مسؤلان این اداره کل با هدف حسن انجام مصوبات سازمانی گفت: ضروری است مجموعه ثبتی استان با هدف اجرای بهینه دستورالعمل های سازمانی، با تلاش مضاعف تحقق اهداف مد نظر را فراهم کنند.

مدیرکل ثبت استان ضمن اشاره به قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول و اولویت های موجود در این زمینه بمنظور اجرای بهینه آن و نقش ادارات ثبت به عنوان متولی اصلی اجرای قانون فوق الذکر، اشراف به آن توسط رؤسا و همکاران ادارات تابعه ثبتی با هدف ارتقای دانش در این زمینه را ضروری برشمرد و آینده ثبت اسناد و املاک را مستلزم اجرای بهینه قانون الزام دانست و ابراز امیدواری نمود با برنامه ریزی و استمرار جلسات کارشناسی و هم اندیشی و نظارت در این زمینه شرایط اجرای بهینه قانون فوق را فراهم شود.

در ادامه معاونان و رؤسای حاضر در جلسه مطالب مربوط به حوزه های خود را بیان نمودند و ضمن تبادل نظر، هم اندیشی انجام شد.

  • نویسنده : مریم توانا