سرپرست معاونت هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس خواستار توجه جدی شهرداران به تولید روایت جذاب برای حفظ و گسترش بازار فرهنگی شهرهای فارس شد.
مهدی پارسایی، گفت: آنچه در اختیار شهرداران استان فارس قرار دارد از جنس اعتبار فرهنگی است که پیشینیان با تلاش خود به ما رساندهاند و اگر در تولید و ارایه روایت مطلوب از داشته های خود کوتاهی کنیم، در مدت کوتاهی این اعتبار مخدوش می شود.
پارسایی، گفت: امروز جنگ روایت ها در دنیا جریان دارد و همه بحث گردشگری در کوتاه مدت و بلند مدت، مبتنی برای روایتی است که از داشته هایمان ارائه می دهیم.
سرپرست معاونت هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس، گفت: در زیست بوم شهرداری که شهرداران مسئول و متولی اصلی آن هستند باید روایت حاذب و هویت مند تولید و منتشر شود و در این مسیر از ظرفیت های فضای مجازی ، اساتیددانشگاهی ، تحصیل کرده های محلی و فنآوری های روز باید استفاده کنیم تا جاذبه های شهری را به بهترین شکل ممکن معرفی کنیم.
او، گفت: انگلستان با عاملیت کمپانی هند شرقی با تولید محتوای جذاب و ضدایرانی در قالب کتاب خاطرات حاجی بابای اصفهانی به قلم یک شرق شناس به نام جیمز موریه و تعیین این محتوا به عنوان کتاب درسی مدارس هند، بازار بزرگ فرهنگی ایران را از دست کشورمان خارج کرد. این داستان تاریخی نشان میدهد اگر در مورد معرفی داشته های خود کوتاهی کنیم سرمایه فرهنگی خود را از دست خواهیم داد.
این مقام مسئول، گفت: اگر روز مصوب شهر در شورای فرهنگ عمومی وجود دارد همان تاریخ تثبیت می شود و شهرداران باید برای آن برنامه ریزی لازم را انجام دهند در صورتی که روز مصوب وجود ندارد میتوانیم با توجه به ظرفیت ها و موقعیت ویژه هر شهرستان این تاریخ را مشخص و در تقویم رویدادهای گردشگری استان وارد کنیم.
پارسایی، گفت: رویدادهای موضوعی میتواند خارج از تقویم روز هر شهر و متناسب با شرایط زیست بوم، تعریف و برنامه ریزی شود تا بهره برداری بهتری از ظرفیتهای متنوع شهرهای استان انجام شود.
او، گفت: در زمینه مدیریت مناطق ویژه گردشگری که خارج از محدوده شهرهای استان قرار دارند مشارکت شهرداران را ایجاد می کنیم که در حوزه ایجاد بومگردی در محدوده شهرها نیز از حضور شهرداری ها استقبال و حمایت میکنیم.
سرپرست معاونت هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس، گفت: در این رویدادها ، برپایی نمایشگاه توانمندی ها ، برگزاری نشستهای علمی ، ارائه بستههای سرمایه گذاری و معرفی جاذبه های خاص گردشگری شهرهای استان، مدنظر است.
پارسایی، گفت: این نشست فرصت مناسبی برای معرفی توانمندی های شهرهای استان است در صورتی که طرح های مطالعه شده آماده ارائه باشد و موضوع جذب سرمایهگذاری در شهرهای استان نیز میتواند در این نشست مطرح شود.
- نویسنده : مریم توانا