برگزاری جلسه ستاد عالی نظارت بر خدمات سفر مسافران نوروزی
برگزاری جلسه ستاد عالی نظارت بر خدمات سفر مسافران نوروزی
جلسه ستاد عالی نظارت بر خدمات سفر مسافران نوروزی شورای اسلامی شهر با مسئولان روابط عمومی و امور فرهنگی مناطق، سازمان ها و معاونت های شهرداری شیراز برگزار شد.

این نشست به ریاست محمدرضا هاجری رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت (ع) و با هدف تبیین و تشریح سیاست های ستاد عالی نظارت بر خدمات سفر مسافران نوروزی شورای اسلامی شهر شیراز و بررسی اقدامات حوزه اطلاع رسانی و فرهنگی برگزار شد.

نگاهی به بازدید رئیس شورای اسلامی شهر شیراز، شهردار و مدیران شهری از کمپ‌های باغ جنت و زیباشهر در ورودی‌های جنوبی و شمالی شیراز

سید ابراهیم حسینی، محمدحسن اسدی و دیگر مدیران شهرداری شیراز طی بازدید شبانه همزمان با بارش رحمت الهی در مکان‌های اسکان مسافران نوروزی در کمپ‌های باغ جنت و زیباشهر حضور یافتند تا از نزدیک در جریان اقدامات انجام شده و فعالیت‌های نیروهای خدمات‌رسان مدیریت شهری در ارائه خدمات به میهمانان نوروزی قرار گیرند.

نگاهی به بازدید مدیریت شهری شیراز از محور گردشگری حافظیه – ایستگاه افطاری ساده در قاب رسانه

سید ابراهیم حسینی؛ رئیس شورای اسلامی شهر شیراز، مسعود زارعی؛ رئیس ستاد عالی نظارت بر خدمات سفر مسافران نوروزی شورای اسلامی شهر شیراز، اسدی؛ شهردار شیراز و مدیران شهری ضمن بازدید از محور گردشگری حافظیه و کسب اطلاع دقیق از آخرین وضعیت خدمت رسانی به مسافران نوروزی با حضور در ایستگاه افطاری ساده در موکب محور عرفان از مردم پذیرایی کردند.

پیش‌بینی اقامت ۳۰۰ هزار نفر در یک شبانه روز در شیراز / نظارت بر خدمات نوروزی در اولویت است

ریس ستاد عالی نظارت بر خدمات سفر مهمانان نوروزی شورای اسلامی شهر شیراز، در گفتگو با رادیو فارس به تشریح نحوه نظارت بر خدمات ارائه شده به مسافران در ایام نوروز پرداخت.

مسعود زارعی با اشاره به وظایف شورای شهر، بیان کرد که این نهاد مسئول برنامه‌ریزی و نظارت بر عملکرد دستگاه‌های خدمات‌رسان، به ویژه شهرداری، است. هدف اصلی این نظارت، بهبود کیفیت خدمات و رفع نقایص در کوتاه‌ترین زمان ممکن است.

رئیس ستاد عالی نظارت بر خدمات سفر مهمانان نوروزی شورای اسلامی شهر شیراز تأکید کرد: شیراز به عنوان یکی از بهترین شهرها در ارائه خدمات به مسافران نوروزی شناخته می‌شود و مسافران سال‌های گذشته نظرات مثبتی درباره تجربه خود از این شهر داشته‌اند.

زارعی به اهمیت حفظ جایگاه شیراز در ارائه خدمات اشاره کرد و گفت: نظارت میدانی و استفاده از سامانه ۱۳۷ برای ثبت نواقص و جمع‌آوری نظرات مردم از جمله روش‌های نظارتی است.

رئیس ستاد نظارت بر خدمات سفر مسافران نوروزی شورا از تلاش‌های پاکبانان و نیروهای شهری و دیگر دستگاه‌ها در ارائه خدمات به مسافران قدردانی کرد و بر لزوم همکاری و پیگیری مستمر برای رفع مشکلات تأکید کرد.

زارعی همچنین به تعداد اسکان مسافران نوروزی تا روز دوم فروردین ماه اشاره کرد و گفت: تا کنون بیش از ۳۰ هزار نفر در مکان های در نظر گرفته شده شهرداری اسکان داده شده‌اند و شبانه حدود ۶۰۰۰ نفر به شکل موقت در مکان‌های تعیین شده اسکان یافته‌اند.

رئیس ستاد نظارت بر خدمات سفر مسافران نوروزی با اشاره به اسکان بخش از مسافران نوروزی در مدارس تحت پوشش آموزش و پرورش استان فارس گفت:. حدود ۸۰ درصد از مسافران اسکان داده شده در مدارس پیش از نوروز بصورت اینترنتی برای پذیرش در مدارس نام‌نویسی انجام شده که براساس این جامع آماری حدود ۳۷ هزار نفر در مدارس استان تا روز دوم فروردین اسکان داده شدند.

زارعی تصریح کرد: در شهر شیراز، حدود ۵۰ هزار نفر در مدت دو روز سپری شده از نوروزی در مکان های تحت پوشش شهرداری و مدارس اسکان یافته‌اند که پیش بینی برای روزه های آینده بیشتر از این اعداد است.

این مقام ارشد در ستاد عالی نظارت بر خدمات سفر مسافران نوروزی شورای شهر خاطر نشان کرد: با توجه به افزایش سفرها در ایام نوروز، و تجربه‌های قبلی نشان می‌دهد که در یک شب ممکن است تا ۳۰۰ هزار نفر در شهر شیراز اقامت داشته باشند.

و همچنین در پایان افزود: مشکلات عمده‌ای که مردم در سامانه ۱۳۷مطرح کرده‌اند شامل نیاز به راهنمایی، نظافت، و سیستم‌های گرمایشی است. برخی از افراد تقاضای حمام دارند که در برخی مراکز، امکانات محدودی برای این منظور فراهم شده است.

 

 

  • نویسنده : مریم توانا