مدیر عامل آزادراه شیراز گفت: با توجه به اینکه دستگاههای تردد شمار هنوز در آزاد راه نصب نشده امکان ارائه آمار دقیقی از تردد خودروها وجود ندارد، اما بررسیهای اولیه نشان میدهد که تاکنون ۴۰ درصد تردد بزرگراه شیراز – اصفهان به آزاد راه منتقل شده است.
رضا محمدیان آزادراه شیراز – اصفهان را به لحاظ فنی یکی از ایمنترین آزادراههای کشور دانست و گفت: در این مسیر ۲۵ پل بزرگ و ۵۹۰ پل کوچک احداث شده که بزرگترین پل در این آزاد راه به نام پل شهید سلیمانی از شاهکارهای مهندسی است.
محمدیان، گفت: روسازی بتنی که به طول ۵۰ کیلومتر در قطعه یک اجرا شده هم یکی از شاهکارهای مهندسی است که به علت مشکلاتی که نگهداری زمستانی بوجود می آورد به این کار صورت ساخته شده است.
او، گفت: آزادراه شیراز – اصفهان نخستین آزادراه کشور است که قبل از افتتاح، فیبرنوری در آن اجرا شد و در این جاده زیرساخت فیبرنوری و هوشمند وجود دارد که هم برای دوربینهای ثبت تخلف، دوربینهای نظارتی و دوربینهای عوارضی مورد استفاده قرار خواهد گرفت و هم مجتمعهای خدمات رفاهی و سایر خدمات میتوانند از این زیرساخت استفاده کنند.
مدیر عامل آزادراه شیراز – اصفهان در خصوص ایمنی آزادراه و کاهش تصادفات در این جاده گفت: در ماههای اخیر آزادراه شیراز – اصفهان در مقایسه با سایر محورهای مواصلاتی استان فارس کمترین میزان حوادث رانندگی و تلفات ناشی از آن را داشته است هرچند بابت وقوع چند حادثه رانندگی که علت آن فقدان موضوعاتی که خارج از حوزه فعالیت و وظایف ما است متاثر هستیم.
محمدیان، گفت: در آزادراه شیراز – اصفهان هشت مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی پیش بینی شده که از این تعداد ۲ مجتمع مجهز به جایگاه ثابت سوخت راه اندازی شده و سه جایگاه سیار سوخت هم در این جاده پیش بینی کردهایم.
مدیر عامل آزادراه شیراز – اصفهان گفت: تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی و راهنمای مسیر هم به طور کامل نصب شده و دوربرگردانها هم به میزان کافی و به طور میانگین در فاصله ۲۰ کیلومتری یکدیگر ایجاد شدهاند.
او، گفت: همزمان با افتتاح آزادراه، سه گشت حراست آزادراه به طور ۲۴ ساعته در این جاده حضور دارند که از تاسیسات آزادراه حراست میکنند و علاوه بر این کار، به خودروهایی هم که دچار سانحه شدهاند امدادرسانی اولیه انجام میدهند.
مدیر عامل آزادراه شیراز – اصفهان با اشاره به استقرار پنج گشت راهداری در این محور گفت: برای پلیس راه، هلال احمر و اورژانس نیز ایستگاههای موقت ساخته و تجهیز کردهایم تا بتوانند با حضور در این جاده به کاربران جادههای خدمات ارائه دهند.
او، درباره زمان تکمیل و بهره برداری از قطعه هفت آزادراه که هم اینک با مختصات بزرگراهی زیر بار ترافیک است گفت: این قطعه را در صورت تامین اعتبار، وزارت راه و شهرسازی تا قبل از نیمه اول سال ۱۴۰۳ تکمیل می کند.
آزادراه شیراز – اصفهان در ۶ قطعه به طول ۲۱۲ کیلومتر در مسیر شاهراه شمال-جنوب، صبح پنجشنبه ۲۰مهرماه ۱۴۰۲ با حضور رییسجمهور افتتاح و اعلام شد با بهره برداری از این طرح، علاوه بر مزیتهایی مانند کاهش مصرف سوخت، مسیر شیراز تا استان اصفهان و شهرهای مرکزی و شمال کشور ۱۳۵ کیلومتر کوتاهتر شد.
- نویسنده : مریم توانا