هادی شه دوست شیرازی، گفت:در قالب این تعاملات، سرفصلهای متعددی در زمینه مطالعات تفصیلی، طراحی معماری داخلی ایستگاههای مترو با رویکرد بومی و استانداردهای جهانی، و همچنین بهرهبرداری از فناوریهای نوین همچون هوش مصنوعی، پردازش تصویر و تحلیل دادههای ترافیکی، تعریف شده است.
استاد و عضو هیئت علمی گروه حمل و نقل دانشگاه صنعتی شریف، گفت: مطالعاتی که ماهیت کتابخانهای دارند، بدون اثربخشی اجرایی هستند و با اهداف تعریفشده مدیریت شهری همراستا نیستند.
یوسف شفاهی، گفت: ما معتقدیم که مطالعه باید مقدمهای بر اقدام عملی باشد.
شه دوست شیرازی، گفت: در قالب این همکاری، استفاده از هوش مصنوعی، پردازش تصویر و تحلیل دادههای استخراجشده از دوربینهای نظارتی شهر در دستور کار قرار گرفته است.
این مقام مسئول، گفت: هدف از این اقدامات، هوشمندسازی تقاطعها، بهینهسازی زمانبندی چراغهای راهنمایی، تحلیل الگوهای تردد، و در نهایت، ارتقاء کارایی شبکه ترافیکی شیراز است
او، گفت: با تکیه بر دادهمحوری و تصمیمگیری بر اساس تحلیلهای واقعی، میتوان از شیوههای سنتی فاصله گرفت و به سمت یک سیستم پویا، پیشبینیپذیر و واکنشگرا در مدیریت ترافیک حرکت کرد سیستمی که با رصد لحظهای شرایط ترافیکی، امکان مدیریت سریعتر و دقیقتر ترافیک شهری را فراهم میسازد.
- نویسنده : مریم توانا