اجرای طرح میدان پویا با حضور دانش آموزان در شیراز
اجرای طرح میدان پویا با حضور دانش آموزان در شیراز
آموزش و پرورش فارس، طرح میدان پویا را با شعار دانش آموز پویا خانواده با نشاط و جامعه سالم برپا کرد.

امروز طرح میدان پویا را آموزش و پرورش فارس با شعار دانش آموز پویا خانواده با نشاط و جامعه سالم برپا کرد و بیشتر شرکت کنندگان در این برنامه خانواده دانش آموزان بودند.

مدیرکل آموزش و پرورش گفت: این برنامه برای اولین بار در فارس اجرا شده و سعی می‌شود از این به بعد در مدارس و به صورت همگانی در شهر اجرا شود.

محسن کلاری، گفت: هدف از اجرای این طرح باز کردن پای خانواده‌ها به ورزش برای شادی و نشاط بیشتر است.

او، از سه برابر شدن امکانات ورزشی در مدارس فارس در سال تحصیلی امسال نسبت به پارسال خبر داد و گفت: امسال برنامه‌های ورزشی در قالب‌های مختلف مثل المپیاد ورزشی با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

پنجمین مدرسه خیرساز مصلح شیرازی آماده آغاز سال تحصیلی

پنجمین مدرسه خیرساز مرحوم مصلح شیرازی در شیراز با ۱۲ کلاس و هزار و ۴۰۰ متر زیربنا آماده پذیرش دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول از مهرماه شد.

مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان فارس گفت: ۱۰ میلیارد تومان از هزینه ساخت این مدرسه توسط خیر پرداخت شده و دولت نیز ۱۵ میلیارد تومان برای تکمیل و تجهیز آن هزینه کرده است.

سینایی، گفت: در حال حاضر ۶۵۰ آموزشگاه در فارس با مشارکت مردم در قالب نهضت توسعه عدالت آموزشی در حال ساخت است و ۱۷۴ مدرسه شامل ۶۸۵ کلاس با یک و نیم همت تا اول مهر آماده بهره‌برداری می شود.

بهره برداری از ششمین استخر سرپوشیده دانش‌آموزی فارس در شهرستان خفر

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس،گفت:ششمین استخر سرپوشیده دانش آموزی استان فارس در شهر خفر، با زیربنای ۱۱۰۰ مترمربع و ۵۰۰ مترمربع فضای اداری و تاسیسات در زمینی به مساحت ۲۰۰۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان احداث و به بهره برداری رسید.

سید کاظم حسینی، در مراسم افتتاحیه استخر سرپوشیده دانش آموزی شهر خفر، گفت: توسعه ورزش های دانش آموزی، بیش از ۸۰ طرح ورزشی در هفته دولت بهره برداری شد.

حسینی، گفت: بر اساس آموزه های دینی و و همچنین سند تحول بنیادین، ورزش شنا مورد تأکید قرار گرفته است بنابراین در سال های اخیر، احداث استخر شنا در سطح استان در دستور کار قرار دارد.

او، گفت: ششمین استخر سرپوشیده دانش آموزی استان فارس در شهر خفر، با زیربنای ۱۱۰۰ مترمربع و ۵۰۰ مترمربع فضای اداری و تاسیسات در زمینی به مساحت ۲۰۰۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان احداث و به بهره برداری رسید.

این  مقام مسئول، گفت: با افتتاح این استخر سرپوشیده در شهرستان خفر، علاوه بر بیش ۷ هزار و ۵۰۰ دانش آموز، اولیا انها نیز می توانند استفاده کنند.

در این مراسم دکتر حسین علی امیری؛ استاندار فارس و‌دکتر محمد رضا رضایی کوچی؛ نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی و‌مهندس امین سینایی؛ مدیرکل نوسازی مدارس فارس حضور داشتند.

یک رتبه تک رقمی کنکورسراسری به دانش آموز شیرازی

با اعلام نتایج کنکور سراسری یک رتبه تک رقمی کنکورسراسری در گروه آزمایشی ریاضی وفنی به یک دانش آموزشیرازی رسید.

پس از اعلام نتایج کنکور سراسری، دانش آموز محمد رضا اژدری از دبیرستان شهید دستغیب ۲ ناحیه یک شیراز توانست در گروه آزمایشی ریاضی و فنی رتبه ۸ کشور را از آن خود کند.

این دانش آموز موفق، گفت: باورم نمی‌شد؛ من حتی برای رتبه تک‌رقمی هم درس نمی‌خواندم. تمام تلاشم را می‌کردم و دلم می‌خواست هر آنچه که در توانم هست را روی برگه پیاده کنم. رسیدن به این رتبه برایم واقعاً غیرقابل باور است؛ همین که یک رتبه خوب کسب می‌کردم برایم کافی بود، اما خدا را شکر که این‌طور شد.

او، گفت: همکار مادرم با ایشان تماس گرفتند و خبر را دادند، من هم همان نزدیکی نشسته بودم و خبر را شنیدم لحظه فوق‌العاده‌ای بود.

این رتبه برتر کنکور ،گفت: برنامه‌ریزی دقیق داشتم، اما بیشتر وقتم را درس خواندن می‌گرفت اما با این حال، هر زمان که فرصتی پیدا می‌کردم،  تفریحاتم را هم در زمان خودش داشتم.

اژدری، راز موفقیت خود را در تلاش و پشتکار دانست و گفت: این دو عامل نقش اساسی در رسیدن به هدف ایفا می‌کنند.

او، با اشاره به نقش پررنگ خانواده در موفقیتش، به ویژه پدر و مادرش، گفت: پدر و مادرم خیلی کمکم کردند؛ پدرم تمام برنامه‌هایش را با برنامه من منطبق می‌کرد.

وقتی زمان برایم اهمیت داشت، سر موقع دنبالم می‌آمد و مرا به خانه یا مدرسه می‌برد.

اینکه پدرم با وجود مشغله‌های کاری و زندگی‌اش، برنامه من را در اولویت قرار می‌داد و خودش را برایم تنظیم می‌کرد، حس بسیار خوبی به من می‌داد.

او، گفت: مادرم هم همیشه حامی و همراه من بود.

اژدری در خصوص ساعات مطالعه‌اش، گفت: به طور میانگین حدود ۱۰ ساعت در روز مطالعه داشتم، اما نزدیک‌تر به کنکور، این زمان به ۱۱ یا ۱۲ ساعت هم می‌رسید.

او، که فرزند دوم خانواده است، گفت: پدرم بازنشسته جهاد کشاورزی و مادرم نیز کارمند محیط زیست است.

اژدری توصیه‌ای مهم به دانش‌آموزان و هم‌سن‌وسالان خود کرد: لحظه‌های زیادی در مسیر کنکور پیش می‌آید که فرد تمام تلاشش را می‌کند، اما به نتیجه دلخواهش نمی‌رسد و شکست را تجربه می‌کند.

اما نکته مهم، پیوستگی و خودباوری است. باید به خودت ایمان داشته باشی که با وجود شکست‌ها و تلاش‌های بی‌نتیجه، باز هم ادامه می‌دهی و امید است.

با امید و پیوستگی، تمام تلاشت را انجام بده.

انتصاب سرپرست جدید آموزش وپرورش شهرستان لامرد

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس گفت:امروز بزرگ‌ترین تحریم ما جنگ نظامی یا حتی مشکلات اقتصادی نیست، بلکه بالاترین تهدید برای جامعه، آسیب‌های اجتماعی است.

سید خداکرم فلاح در آیین تکریم رییس سابق و معارفه سرپرست جدید آموزش و پرورش لامرد باگرامیداشت هفته دولت با تاکید برجایگاه معلم گفت: در قران به ارزش و جایگاه معلم اشاره شده ومعلم کسی است که تزکیه و تعلیم را توأمان بر دوش دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس گفت: تفاوت شغل معلمی با دیگر مشاغل این است که معلم با جان و دل انسان‌ها سر و کار دارد.

فلاح با اشاره به یک‌مثال تاریخی گفت: میرداماد سال‌ها، هر شب هجده جزء قرآن می‌خواند تا توانست شاگردی همچون ملاصدرا تربیت کند؛ این نشان می‌دهد که معلمی چه مسئولیت بزرگی دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس،گفت: امروز بزرگ‌ترین تحریم ما جنگ نظامی یا حتی مشکلات اقتصادی نیست، بلکه بالاترین تهدید برای جامعه، آسیب‌های اجتماعی است.

او، از مدیران مدارس خواست تا طرح «نماد» را جدی گرفته و آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان را شناسایی کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس خطاب به فرهنگیان گفت:مهم‌ترین مسئولیت شما نجات دانش‌ آموزان از آسیب‌های اجتماعی است. نجات یک دانش‌آموز، گویی نجات همه جامعه است.

فلاح همچنین بر تربیت تمام‌ساحتی، تقویت روحیه مشارکت در بین همکاران، ایجاد فضای خلاقانه در مدارس با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، توسعه مهارت‌محوری در تعلیم و تربیت و ارتباط سازنده با خانواده‌ها تأکید کرد.

نماینده مردم شهرستانهای لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: انتظار می‌رود در دوره جدید مدیریت اموزش و پرورش تمرکز بیشتری بر ارتقای کیفیت آموزش، توانمند سازی دانش‌آموزان و بهبود نرم‌افزاری آموزش و پرورش انجام شود.

سید موسی موسوی، گفت: این نهاد نباید تحت تأثیر نگاه‌های سیاسی قرار گیرد.

امام جمعه شهرستان لامرد نیز رسالت اصلی آموزش و پرورش را انسان‌سازی خواند.

حجت‌الاسلام سید محمد جواد آزاد، گفت: اگر تعلیم و تربیت با مسئولیت‌پذیری و ایثار دنبال شود، نسل آینده‌ای اخلاقی، متعهد و اثرگذار برای جامعه پرورش می یابد.

فرماندار لامرد نیز با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی، باهنر و رئیسی، جایگاه معلمان را ستود و آنان را پرتلاش‌ترین و کم‌برخوردارترین قشر دولت دانست.

علیزاده تأکید کرد که فرمانداری و شورای آموزش و پرورش شهرستان در کنار آموزش و‌پرورش خواهند بود و برای ارتقای سطح کیفی آموزش، بازسازی و تکمیل فضاهای آموزشی از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.

مدیر سابق آموزش و پرورش لامرد نیز ضمن تقدیر از همراهی مسئولان، فرهنگیان و خیرین، بر دستاوردهای دوره خدمت خود تأکید کرد و گفت: موفقیت‌های آموزش و پرورش نتیجه تلاش جمعی و همکاری همه همکاران و خیرین بوده است.

ابراهیم حیاتی، گفت: ساخت ۷۶ کلاس درس و چندین مدرسه جدید، راه‌اندازی ۴ هنرستان و توسعه کارگاه‌های کامپیوتر وتجهیز هنرستان‌ها، کسب رتبه‌های برتر کشوری در رشته‌های قرآن، عترت، فرهنگی و ورزشی، برگزاری بیش از ۳هزار ساعت برنامه جهادی سلامت، اعزام دانش‌آموزان به اردوها، مسابقات ورزشی و قرآنی و‌ میزبانی مسابقات قرآن، عترت و نماز در سطح شهرستان پرداخت.

سرپرست جدید اموزش و پرورش لامرد نیز ضمن قدردانی از حضور مسئولان، فرهنگیان و خیرین، بر اهمیت همراهی همکاران و حمایت نهادها تأکید کرد و گفت: آموزش و پرورش جایگاه همه مردم است و باید مستقل و غیرسیاسی اداره شود.

سید عابد علوی، گفت: با بهره‌گیری از خرد جمعی و همدلی کارکنان، برای ارتقای کیفیت آموزش و پرورش شهرستان تلاش خواهیم کرد و امیدواریم درسایه وحدت، پیشرفت‌های شایسته‌ای حاصل شود.

در این جلسه ضمن تقدیر از زحمات ابراهیم حیاتی مدیر پیشین آموزش و پرورش شهرستان لامرد، علوی به عنوان سرپرست جدید این اداره‌ منصوب شد.

مدیریت و معاونت و تدریس درچندین مجتمع و اموزشگاه در لامرد، مدیریت و معاونت مجتمع فجر انقلاب اسلامی در استانبول (ترکیه)، مدیریت پژوهش‌سرای دکتر حیاتی لامرد، کارشناس تولید محتوای الکترونیک اداره کل آموزش و پرورش فارس از جمله سوابق سید عابد علوی است.

درخشش دانش آموزان و اولیای فارسی در ششمین اجلاس سراسری نماز

معاون پرورشی وفرهنگی آموزش وپرورش استان فارس گفت:دانش اموزان و اولیای استان فارسی توانستند سه رتبه برتر کشور ششمین اجلاس سراسری نماز را از آن خود کنند.

سید خداکرم فلاحی گفت: اختتامیه ششمین اجلاس سراسری نمازسال ۱۴۰۴ باحضور دکتر علیرضا کاظمی؛وزیر آموزش وپرورش با معرفی برترین های کشور درشهر سمنان برگزار شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان فارس گفت: مصباح باقری از لارستان و خانم فاطمه امیری نژاد از ناحیه یک شیراز توانستندعنوان دانش اموزان برتر وفعال اقامه نماز در کشور را از آن‌خود کنند.

او، گفت: این دانش اموزان توانستند با فعالیت هایی همچون فعال اقامه نماز مدرسه و مکبر و قاری قرآن و خادم نوجوان نمازجمعه و مسجد محل، آموزش مکبری به سایر دانش آموزان، بیان احکام و مسائل شرعی در نماز جماعت مدرسه، بیان احکام به دانش آموزان، ترغیب دانش آموزان به نماز با طرح های خلاقانه، حضور فعال در مسجد محل، سخنور و راوی و خطیب بین دو نماز،قرائت اذان در معابر عمومی شهر این عنوان را از آن‌ خود کنند.

فلاح، گفت: در بخش اولیای دانش آموزان نیز خانم راضیه محمدی از ناحیه۲شیراز به عنوان اولیای برتر دانش آموز در حوزه نماز کشور انتخاب شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان فارس، گفت: فعالیت هایی مانند برگزاری طرح های مختلف جذاب و خلاقانه برای تشویق دانش آموزان به نماز، برگزاری محفل و هیئت دانش آموزی در منزل با محوریت نماز، تولید کتابچه برای پیوند مدرسه، منزل و مسجد، امام جماعت و کارشناس گفتمان دینی در مدرسه، تصحیح قرائت نماز ۴۰۰ نفر از دانش آموزان در سامانه نورینو از فعالیت های بود که منجر شد این اولیای دانش اموز رتبه برتر کشور را از آن‌خود کند.

ششمین اجلاس سراسری نماز دانش‌آموزی با حضور برگزیدگان استان‌های مختلف کشور در استان سمنان برگزار شد و آثار برتر در حوزه ترویج فرهنگ نماز معرفی و تجلیل شدند.

اولین طرح نهضت ملی توسعه عدالت در فضاهای آموزشی و پرورشی در قیروکارزین به ثمر نشست

مجموعه ورزشی شهدای دانش آموز در امامشهر به عنوان اولین طرح نهضت ملی توسعه ی عدالت در فضاهای آموزشی و پرورشی در شهرستان قیروکارزین استان فارس افتتاح شد.

سالن ورزشی شهدای دانش‌آموز امام‌شهر به عنوان اولین طرح نهضت ملی توسعه عدالت در فضاهای آموزشی و پرورشی در شهرستان قیروکارزین درهفته دولت با اعتباری بالغ بر ۲۳۰میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری رسید.

این سالن ورزشی بازیربنایی بالغ بر یک هزارمترمربع دارای کفپوش و سیستم سرمایشی و گرمایشی استاندارد است.

همچنین ساختمان الحاقی مجموعه با زیربنایی بالغ بر ۱۷۰ مترمربع دارای استراحتگاه، رختکن،اتاق مدیریت، حمام و سرویس بهداشتی است.

زمین این مجموعه از سوی خیرین محلی اهدا شده است که در تمامی مراحل ساخت آن مردم امامشهر با اداره کل نوسازی فارس مشارکت و همراهی داشته‌اندـ

در این برنامه دکتر عباس حاجی زاده؛ مشاور معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، دکتر محمد مهدی فروردین نماینده مردم شهرستان های فیروزاباد، فراشبند و قیرکارزین در مجلس شورای اسلامی، سیدکاظم حسینی؛ معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس و همچنین فرماندار،مدیر آموزش و پرورش شهرستان قیروکارزین و جمعی از فرهنگیان و دانش آموزان این شهرستان حضور داشتند.

نرخ اجاره املاک با کاربری آموزشی در اختیار مدارس غیردولتی بر اساس نظر کارشناسان رسمی دادگستری تعیین شود

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در خصوص تعیین نرخ اجاره املاک با کاربری آموزشی در اختیار مدارس غیردولتی گفت: این نرخ باید بر اساس نظر کارشناسان رسمی دادگستری یا کارشناسان حقوقی آموزش و پرورش صورت گیرد و اگر مواردی، خارج از این روال انجام شده باشد، بررسی و اصلاح می شود.

محسن کلاری در جلسه شورای هماهنگی مدارس غیردولتی استان گفت:موسسان مدارس غیردولتی، خیرین مدرسه داری هستند که با جان و مال خود به جامعه تعلیم و تربیت خدمت می‌کنند.

کلاری، گفت: ضرورت دارد آنها نیزمورد توجه وتکریم مسئولین قرار گیرند.

او، گفت: هدف از شکل‌گیری مدارس غیردولتی را تامین نیازهای جامعه و کاهش تراکم دانش آموز در مدارس دولتی برای کیفیت بخشی بیشتر به این مدارس و همچنین ایجاد اشتغال عنوان کرد.

این مقام مسئول، گفت: از همه روسای آموزش و پرورش سراسر استان می خواهم در رفع موانع و مشکلات مدارس غیردولتی نیز مانند مدارس دولتی تلاش کنند زیرا حمایت از مدارس غیردولتی جز وظایفی بوده  که در اسناد قانونی نیز به ان تصریح شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ،گفت: موسسان مدارس غیردولتی نیز باید پایبند به قانون بوده و کوچک‌ترین تخلفی، در اخذ شهریه نداشته باشند.

کلاری گفت:طبیعی است که در صورت مشاهده تخلف افزایش شهریه مازاد بر ابلاغ رسمی قطعا با متخلف برخورد می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در خصوص تعیین نرخ اجاره املاک با کاربری آموزشی در اختیار مدارس غیردولتی نیز گفت: این نرخ باید بر اساس نظر کارشناسان رسمی دادگستری یا کارشناسان حقوقی آموزش و پرورش انجام شود و اگر مواردی، خارج از این روال انجام شده باشد، بررسی و اصلاح می شود.

او،گفت: در صدور این مجوزها بایستی به تراکم مدارس موجود در شهرستان توجه شود و باعث آسیب رسیدن به مدارس غیردولتی موجود نشود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در مورد صدور تائیدیه گزینش نیروهای غیردولتی نیز گفت: تلاش خواهیم کرداین فرایند با هماهنگی شورای هماهنگی مدارس غیردولتی انجام پذیرد همچنین موضوع مدت اعتبار تائیدیه ها در دستور کار قرار خواهد گرفت تا با مشورت وزارتخانه بهترین راهکار اجرا شود.

کلاری، گفت: ملاک‌های نوسازی بر اساس استانداردهای ملی است، اما موضوع افزایش ظرفیت در استان فارس، پیگیری می شود تا بتوانیم شرایط مناسب‌تری برای پذیرش دانش‌آموزان فراهم کنیم.

او، گفت: برای اجرای سیاست‌های دولت در مدارس غیردولتی لازم‌ است که همه مدارس، نیروی مامور رسمی دولت داشته باشند که رؤسای آموزش و پرورش باید در این زمینه اهتمام ورزند.

کلاری گفت: مدارس غیردولتی بایستی با انسجام و هم افزایی در فعالیت‌های اجتماعی و کمک به حل مشکلات و نیازهای جامعه پیشگام بوده تامسئولین و مردم شاهد فعالیت‌ های این مدارس برمحور نیازهای جامعه باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: مدارس غیردولتی نباید در بعد آموزشی تلاش کنند بلکه باید فعالیت‌های فرهنگی هنری و پرورشی مورد توجه جدی قرار دهند.

این مقام مسئول، گفت: مدارس غیردولتی بازوی توانمند آموزش و پرورش هستند و بدون همراهی این بخش، تحقق اهداف تعلیم و تربیت امکان‌پذیر نخواهد بود.

انعقاد ۱۴ تفاهم نامه همکاری مشترک بین آموزش و پرورش و دستگاه های عضو ائتلاف نماد برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی دانش آموزان فارس

رئیس اداره امور تربیتی ،مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش استان فارس، گفت: با برنامه ریزی های انجام شده، چهارده تفاهم نامه همکاری را با دستگاه های ائتلاف طرح ملی نماد، منعقد می کنیم تا در قالب آن برنامه هابی را در خصوص پیشگیری از آسیب های اجتماعی در دانش آموزان را در دستور کار قرار دهیم.

قاسم بانشی، در نشست تخصصی کمیته علمی اجرایی برنامه ملی نماد استان، گفت: تحقق اهداف برنامه ملی نماد، تا قبل از شروع سال تحصیلی تفاهم نامه های همکاری مشترک بین آموزش و پرورش و سایر دستگاه های عضو ائتلاف نماد با نظارت معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان منعقد می شود.

چهارده تفاهم نامه همکاری را با دستگاه های ائتلاف طرح ملی نماد، منعقد می کنیم که در قالب آن برنامه هابی را در خصوص پیشگیری از آسیب های اجتماعی در دانش آموزان در دستور کار قرار می دهیم.

بانشی، گفت: مدیریت آسیب‌های اجتماعی تنها با هم‌ افزایی دستگاه‌های عضو و همکار معنا پیدا می‌کند چرا که هر دستگاه یک پازل است و کنار هم گذاشتن این قطعات، تصویر جامعه‌ای ایمن و سالم را کامل می کند.

رئیس اداره فرهنگی و اجتماعی دادگستری استان فارس نیز با اعلام حمایت همه جانبه از فرآیند اجرایی برنامه نماد، گفت: تمامی دستگاه های عضو ائتلاف نماد مکلف و موظف به همکاری با آموزش و پرورش در جهت کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی است.

بهرام بابایی زاده، گفت: معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، با هرگونه کم کاری و سهل انگاری از سوی دستگاه های عضو ائتلاف نماد برخورد قانونی می کند.

دبیر فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس، نیز گفت: با توجه به کمبود منابع مالی و انسانی لازم در آموزش و پروش، حمایت جویی و مطالبه گری از تمامی سازمان ها و نهاد های مربوطه باید در دستور کار قرار گیرد.

علی خادمی، گفت: کمک به مدارس پرخطر و در معرض خطر استان همه دستگاه های عضو باید همکاری کنند.

معاون مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اداره امور تربیتی ،مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش استان فارس نیز گفت: پس از انعقاد تفاهم نامه با سایر نهاد ها و دستگاه های عضو ائتلاف نماد به صورت ماهانه عملکرد تمامی دستگاه ها مورد نظارت و ارزیابی قرار خواهد گرفت و گزارشات به صورت کمی و کیفی در سطح استان بررسی می شود.

سجاد اسفندیاری، گفت: در انتهای سال تحصیلی از مدیران مدارس و نمایندگان دستگاه هایی که بیشترین همکاری را با آموزش و پرورش در زمینه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی داشته اند، تجلیل می شود.

انعقاد ۱۴ تفاهم نامه همکاری مشترک بین آموزش و پرورش و دستگاه های عضو ائتلاف نماد برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی دانش آموزان فارس

رئیس اداره امور تربیتی ،مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش استان فارس، گفت: با برنامه ریزی های انجام شده، چهارده تفاهم نامه همکاری را با دستگاه های ائتلاف طرح ملی نماد، منعقد می کنیم تا در قالب آن برنامه هابی را در خصوص پیشگیری از آسیب های اجتماعی در دانش آموزان را در دستور کار قرار دهیم.

قاسم بانشی در نشست تخصصی کمیته علمی – اجرایی برنامه ملی نماد استان، گفت: تحقق اهداف برنامه ملی نماد، تا قبل از شروع سال تحصیلی تفاهم نامه های همکاری مشترک بین آموزش و پرورش و سایر دستگاه های عضو ائتلاف نماد با نظارت معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان منعقد می شود.

او، گفت: چهارده تفاهم نامه همکاری را با دستگاه های ائتلاف طرح ملی نماد، منعقد می کنیم که در قالب آن برنامه هابی را در خصوص پیشگیری از آسیب های اجتماعی در دانش آموزان در دستور کار قرار می دهیم.

بانشی ، تصریح کرد: مدیریت آسیب‌های اجتماعی تنها با هم‌ افزایی دستگاه‌های عضو و همکار معنا پیدا می‌کند چرا که هر دستگاه یک پازل است و کنار هم گذاشتن این قطعات، تصویر جامعه‌ای ایمن و سالم را کامل می کند.

رئیس اداره فرهنگی و اجتماعی دادگستری استان فارس هم با اعلام حمایت همه جانبه از فرآیند اجرایی برنامه نماد، گفت: تمامی دستگاه های عضو ائتلاف نماد مکلف و موظف به همکاری با آموزش و پرورش در جهت کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی می باشند.

بهرام بابایی زاده، گفت: معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، با هرگونه کم کاری و سهل انگاری از سوی دستگاه های عضو ائتلاف نماد برخورد قانونی می کنند.

دبیر فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس، نیز گفت: با توجه به کمبود منابع مالی و انسانی لازم در آموزش و پروش، حمایت جویی و مطالبه گری از تمامی سازمان ها و نهاد های مربوطه باید در دستور کار قرار گیرد.

علی خادمی، گفت: کمک به مدارس پرخطر و در معرض خطر استان همه دستگاه های عضو باید همکاری کنند.

معاون مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اداره امور تربیتی ،مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش استان فارس نیز گفت: پس از انعقاد تفاهم نامه با سایر نهاد ها و دستگاه های عضو ائتلاف نماد به صورت ماهانه عملکرد تمامی دستگاه ها مورد نظارت و ارزیابی قرار خواهد گرفت و گزارشات به صورت کمی و کیفی در سطح استان بررسی می شود.

سجاد اسفندیاری، گفت: در انتهای سال تحصیلی از مدیران مدارس و نمایندگان دستگاه هایی که بیشترین همکاری را با آموزش و پرورش در زمینه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی داشته اند، تجلیل می شود.

انتصاب مدیر هماهنگی امور حوزه مدیرکل آموزش و پرورش فارس

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس درحکمی، مدیر هماهنگی امور حوزه مدیرکل را منصوب کرد.

محسن کلاری در حکمی عبدالرسول مهرابی را به سمت مدیرهماهنگی امور دفتر مدیرکل آموزش و پرورش استان منصوب کرد.

مهرابی دارای مدرک تحصیلی فوق‌لیسانس مدیریت آموزشی است و در سوابق کاری او مدیر و معاونت پشتیبانی و توسعه مدیریت، رییس حراست و مسئول ستاد شاهد و ایثارگر آموزش و پرورش شهرستان اباده دیده‌ می شود.

تجلیل از ۶۷ نفر از آزادگان فرهنگی استان فارس

رئیس اداره شاهد و امور ایثارگران اداره‌کل آموزش و پرورش فارس گفت: در مراسمی از ۶۷ تن از فرهنگیان آزاده استان تجلیل شد.

محمد علی عباسی در آیین تجلیل از آزادگان فرهنگی در باشگاه فرهنگیان شیراز، گفت: این مراسم در تکریم مقام شامخ آزادگان فرهنگی سرافراز برگزار شد.

عباسی، گفت: در این مراسم از ۱۵ نفر از آزادگان فرهنگی شهر شیراز و ۵۲ نفر دیگر که در سطح شهرستانهای استان و در مجموع از ۶۷ فرهنگی آزاده، تجلیل شد.

او، گفت: قدردانی ازرشادت ها و جوانمردی های آزادگان یک وظیفه و یک ضرورت غیر قابل انکار است.

رئیس اداره شاهد و ایثارگران اداره کل آموزش و پرورش فارس، گفت: آزادگان با تأسی از حضرت امام حسین علیه السلام درس فداکاری، وفاداری و شجاعت آموختند و در عمل نیز آن را به اثبات رساندند.

در این مراسم، مهندس غلامعلی حق شناس؛ معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش فارس تنی چند از معاونین اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز حضور داشتند وتعدادی از آزادگان خاطراتی از دوران اسارت خود را روایت کردند.

برگزاری همایش بابای خوب مدرسه در فارس

مدیرکل آموزش وپرورش استان فارس، گفت: یکی از عوامل خیلی موثر در مدارس، خدمتگذاران و سرایداران مدارس هستند که امسال در ابتکاری ویژه در استان فارس قرار است برنامه ای تحت عنوان «بابای خوب مدرسه» باحضور این عزیزان به صورت متمرکز قبل از شروع سال جدید تحصیلی در شیراز و همه شهرستانها و‌مناطق استان برگزار و از آنها تجلیل شود.

محسن کلاری در جمع اعضای شورای معاونین اداره کل با موضوع بازگشایی مدارس گفت: مواردی همچون کتب درسی، تامین معلم برای کلاس های درس و صدور ابلاغ محل خدمت برای انها، سرویس و پوشاک دانش آموزی، اماده سازی فیزیکی مدارس و بهداشت آنها  باید  مدنظر قرار گیرند.

مدیرکل آموزش وپرورش استان فارس بر ضرورت ایجاد شور و نشاط در بین دانش و فرهنگیان در اول مهر اشاره کرد و گفت: مدیران اموزش و پرورش چه در سطح اداره و مدرسه حتما به دنبال ایده های جالب و جذاب و اجرایی سازی انها در روز و هفته بازگشایی مدارس باشند.

کلاری گفت:همه مدارس باید زنگ روز بازگشایی را با جدیت برگزار و مراسم استقبال خوبی متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی از دانش آموزان و فرهنگیان در این روز برگزار کنند.

او، گفت: با توجه به تقارن این هفته با هفته دفاع مقدس برنامه هایی مناسب با این روز و هفته دعوت از خانواده معظم شهدا و ایثارگران و تجلیل از آنها در زنگ بازگشایی پیش بینی و اجرا شود.

کلاری گفت: یکی از عوامل خیلی موثر در مدارس، خدمتگذاران و سرایداران مدارس هستند که امسال در ابتکاری ویژه در استان فارس قرار است برنامه ای تحت عنوان «بابای خوب مدرسه» باحضور این عزیزان به صورت متمرکز قبل از شروع سال جدید تحصیلی در شیراز و همه شهرستانها و‌مناطق استان برگزار و از آنها تجلیل شود.

این مقام مسئول، گفت: باتوجه به ضرورت برنامه ریزی و همچنین رفع نواقص برای بازگشایی مطلوب مدارس استان در اول مهرماه، تمامی مرخصی های مدیران و معاونین آموزش و پرورش در سراسر استان تا هفته اول بازگشایی لغو است و همه تمرکز فعالیت ها باید بر امر بازگشایی مطلوب و کم نقص مدارس استان باشد.

مردم در حرکتی بی نظیردر جنگ دوازده روزه انسجام ملی را خلق کردند

معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس، گفت: بازگشایی مدارس در شرایطی صورت می گیرد که مسائل و چالش هایی را در سطح داخلی و بین المللی شاهد هستیم لذا باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که دستاوردهای جنگ دوازده روزه در مدارس به خوبی تبیین شود.

حجت الله رضایی در یکصد و هفتاد و هشتمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان، گفت: یکی از مسائلی که امروز ضرورت دارد به آن توجه شود این است که مدیران چه شاخص هایی را دارا باشد و باید درک صحیحی از شرایط موجود داشته باشد.

رضایی، گفت: در جنگ دوازده روزه علیرغم خسارات وارده، مردم در حرکتی بی نظیر، انسجام ملی را خلق کردند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس، گفت: در طول تاریخ، کشور ما با بیش از ۱۵۰ جنگ مواجه شده و امروز استقلال و اقتدار ما در خاورمیانه بسیار مهم و ارزشمند است.

او، گفت: جنگ هشت ساله و جنگ دوازده روزه نشان داد ملت ایران، متحد و منسجم است و این ظرفیت بزرگی است که باید تقویت و در عرصه تعلیم و تربیت تبیین شود.

این مقام مسئول، گفت: بازگشایی مدارس در شرایطی صورت می گیرد که مسایل و چالش هایی را در سطح داخلی و بین المللی شاهد هستیم لذا باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که دستاوردهای جنگ دوازده روزه در مدارس به خوبی تبیین شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس، نیز گفت: آنچه را که ما سال ها دنبال می کردیم در اولویت قرار گرفتن آموزش و پرورش بود.

محسن کلاری گفت: این امر مهم در دولت چهاردهم محقق شده است و ما شاهد حضور مستمر رئیس جمهور در جلسات آموزش و پرورش وپیگیری مستمر ایشان درخصوص مسایل آن هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با تشریح فعالیت های مرتبط با پروژه مهر، عنوان کرد: توزیع کتب درسی، تهیه لباس فرم، شاداب سازی مدارس در قالب طرح شهید عجمیان، اجرای مانور بازگشایی مدارس در شهریورماه، صدور بیش از ۸۰ درصد از ابلاغ معلمان از جمله اقدامات آموزش و پرورش در قالب طرح مهر امسال است.

کلاری، گفت: پیگیر موضوع دستور توقف عملیات اجرایی طرح مسکن ملی زرقان در محل هنرستان کشاورزی آب باریک هستیم.

مشارکت مردم در ساخت مدرسه نشان از اهمیت دادن جامعه به نسل آینده است

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: رئیس جمهور آموزش و پرورش را اولویت اول دولت چهاردهم قرار داده است و تلاش دارد شعار «تخصیص اعتبار در آموزش و پرورش هزینه نیست بلکه سرمایه است» را محقق کند

محسن کلاری درجمع مدیران مدارس و روسای انجمن اولیا و مربیان ناحیه ۲ شیراز، باموضوع هم اندیشی مدرسه اولیا با شعارباهم می سازیم و مدرسه یاری، سرمایه گذاری برای فردا،در سالن اجتماعات شهید دو کوهکی، با تبریک میلاد حضرت محمد صلی الله علیه و آله، گفت: اول مهرماه برای همه آحاد جامعه روزهای خاطره انگیز و برای مدیران آموزش و پرورش این ایام بسیار مهم است.

کلاری، گفت: رئیس جمهور آموزش و پرورش را اولویت اول دولت چهاردهم قرار داده است و تلاش دارد شعار اختصاص اعتبار در آموزش و پرورش هزینه نیست بلکه سرمایه است را محقق کند.

او، گفت: طرح توسعه عدالت آموزشی با مشارکت مردم در دستور کار دولت قرار دارد و آنچه ازساخت مدرسه سازی مهمتر است موضوع جریان سازی است که در این قالب انجام می شد و حضور همه مشارکت کنندگان در این طرح بسیار ارزشمند و نشان از اهمیت دادن جامعه به نسل آینده است.

این مقام مسئول، گفت: انتظار می رود مدرسه اولیا در زمان مقرر احداث شود و همه اولیا به هر نحوی که می توانند در این طرح مشارکت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس، گفت: در بحث مدرسه سازی آنچه از سخت افزار مهم تر است نرم افزار و محتوایی بوده که شامل حس خوب خیری و مشارکت جویی در امر مدرسه سازی است.

او، گفت: نقش اولیا در طرح مدرسه اولیا پررنگ و بسیار مهم است چون اینگونه مدارس مزین به نام اولیا هستند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان فارس نیز گفت: یکی از مهمترین دغدغه های رئیس جمهور توسعه فضاهای آموزشی بوده و دکتر پزشکیان به موضوع مشارکت مردمی بسیار معتقد است لذا طرح مدرسه اولیا در دستور کار قرار گرفته است.

امین سینایی، گفت: ساخت و ساز مدارس در سال جاری با این وسعت برای اولین بار و بی نظیر است و این طرح ها امسال به آموزش و پرورش تحویل داده می شود.

سینایی، گفت: اجرای طرح مدرسه اولیا تاثیر به سزایی در فرآیند تعلیم و تربیت دارد در نهضت مدرسه سازی ساماندهی مدارس در دستور کار است و ما تا پایان امسال شاهد وجود مدارس سنگی و همچنین مدارس کانکسی مستقل نخواهیم بود.

این مقام مسئول، گفت: ازلحاظ فضاهای آموزشی، در شهر شیراز نیازمند احداث بیش از ۲۰۰ واحد آموزشی هستیم.

دبیر قرارگاه جهادی اداره کل آموزش و پرورش فارس، نیز گفت: در سطح کشور حساسیت خاصی نسبت به مدرسه اولیا ایجاد شده است که باید از این فرصت استفاده کنیم و گام بزرگی را در مدرسه سازی برداریم.

علی محمد اطاعت، گفت: موضوع مشارکت در مدرسه سازی باید در جامعه نهادینه و به فرهنگ تبدیل شود لذا ذهن افراد باید در این موضوع بیندیشد.

اطاعت، گفت: اولیا نقش مهمی در احداث مدرسه اولیا دارند لذا هر یک از افراد با توجه به شغلی که دارند می توانند در امر مدرسه سازی نقش ایفا کنند.

رئیس اداره انجمن اولیاء و مربیان اداره کل آموزش و پرورش فارس، نیز گفت: اجرای طرح مدرسه اولیا می تواند در سرنوشت نظام تعلیم و تربیت تأثیر گذار باشد.

حشمت الله وفایی، گفت: انجمن های اولیا و مربیان، پل ارتباطی بین خانه و مدرسه است و خانواده ها شرکتی اصلی نظام تعلیم و تربیت هستند.

وفایی، گفت: مدرسه اولیا درراستای سیاست کلی رئیس جمهور مبنی بر نهضت توسعه عدالت در فضای آموزشی با مشارکت مردم و در قالب نهضت مدرسه سا یک انجام می شود.

اجرای طرح ملی مدرسه اولیا با شعار با هم می سازیم، اولین مدرسه اولیا به نام شهید رجبی در محله گویم در حومه شهر شیراز به زودی کلنگ زنی می شود.

مردم در حرکتی بی نظیردر جنگ دوازده روزه انسجام ملی را خلق کردند

معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس گفت: بازگشایی مدارس در شرایطی صورت می گیرد که مسائل و چالش هایی را در سطح داخلی و بین المللی شاهد هستیم لذا باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که دستاوردهای جنگ دوازده روزه در مدارس به خوبی تبیین شود.

حجت الله رضایی در یکصد و هفتاد و هشتمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان، گفت: یکی از مسائلی که امروز ضرورت دارد به آن توجه شود این است که مدیران چه شاخص هایی را دارا باشد و باید درک صحیحی از شرایط موجود داشته باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس، گفت: در جنگ دوازده روزه علیرغم خسارات وارده، مردم در حرکتی بی نظیر، انسجام ملی را خلق کردند.

رضایی، گفت: شاهد چالش هایی در سطح بین الملل و همچنین در داخل در خصوص ناترازی انرژی، تورم و مسکن ملی هستیم که باید با درک صحیح شرایط و مدیریت منسجم وضعیت فعلی را به پیش ببریم.

او، گفت: در طول تاریخ، کشور ما با بیش از ۱۵۰ جنگ مواجه شده و امروز استقلال و اقتدار ما در خاورمیانه بسیار مهم و ارزشمند است.

این مقام مسئول، گفت: جنگ هشت ساله و جنگ دوازده روزه نشان داد ملت ایران، متحد و منسجم است و این ظرفیت بزرگی است که باید تقویت و در عرصه تعلیم و تربیت تبیین شود.

کلاری، گفت: بازگشایی مدارس در شرایطی صورت می گیرد که مسایل و چالش هایی را در سطح داخلی و بین المللی شاهد هستیم  که باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که دستاوردهای جنگ دوازده روزه در مدارس به خوبی تبیین شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز رداین جلسه گفت: آنچه را که ما سال ها دنبال می کردیم در اولویت قرار گرفتن آموزش و پرورش بود.

محسن کلاری گفت: این امر مهم در دولت چهاردهم محقق شده است و ما شاهد حضور مستمر رئیس جمهور در جلسات آموزش و پرورش وپیگیری مستمر ایشان درخصوص مسایل آن هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با تشریح فعالیت های مرتبط با طرح مهر، گفت: توزیع کتب درسی، تهیه لباس فرم، شاداب سازی مدارس در قالب طرح شهید عجمیان، اجرای مانور بازگشایی مدارس در شهریورماه، صدور بیش از ۸۰ درصد ابلاغ معلمان مانند اقدامات آموزش و پرورش در قالب طرح مهر امسال است.

کلاری، گفت: پیگیر موضوع دستور توقف عملیات اجرایی پروژه مسکن ملی زرقان در محل هنرستان کشاورزی آب باریک هستیم.

اجرای سرود ” ای ایران” توسط دانش آموزان در روز اول بازگشایی مدارس در فارس

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس، گفت: با آغاز سال تحصیلی جدید، دانش‌آموزان سراسر استان فارس با هدف ترویج وحدت، غیرت و عشق به وطن سرود دانش‌آموزی «ای ایران» را در روز اول بازگشایی مدارس در استان اجرا می کنند.

سید خدا کرم فلاحی، گفت: سرود” ای ایران” که پیش‌تر در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی اجرا شده و مورد توجه ایشان قرار گرفته است، امسال با برنامه‌ریزی صورت گرفته در روز اول مهر ومراسم بازگشایی مدارس و همچنین در طول سال تحصیلی توسط دانش‌آموزان استان اجرا می شود.

معاون پرورشی وفرهنگی آموزش وپرورش فارس، گفت: شروع سال تحصیلی جدید تنها آغاز آموزش دروس نیست، بلکه فرصتی برای دمیدن روح امید، نشاط و همبستگی در فضای مدارس بوده که طرح مهر امسال با محوریت فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی، جلوه‌ای متفاوت به آغاز سال تحصیلی بخشیده است.

فلاحی، گفت: یکی از برنامه‌های طرح مهر امسال، اجرای سرود ملی و ماندگار “ای ایران” در مدارس است و مقر شد این نغمه پرشور به صدای واحد میلیون‌ها دانش‌آموز ایرانی تبدیل شود و فضای مدارس را با پیام امید و همبستگی روشن سازد.

او، گفت: سرود “ای ایران” تنها یک قطعه موسیقایی نیست، بلکه یک پیام فرهنگی-ملی است که می‌تواند نسل جوان را به میهن‌دوستی، ایستادگی و همبستگی اجتماعی فرا بخواند.

فلاحی، گفت: تجربه‌های گذشته نشان داده است که اجرای دسته‌جمعی این سرود، شور و شوق وصف‌ناپذیری در جمع‌های دانش‌آموزی ایجاد می‌کند و حس تعلق به میهن را در دل فرزندان این سرزمین تقویت می‌سازد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس، استقبال دانش‌آموزان از این طرح را نشانه‌ای از موفقیت برنامه‌های فرهنگی دانست و گفت: دانش‌آموزان ما با علاقه و اشتیاق فراوان در تمرین‌ها و آماده‌سازی اجرای این سرود حضور یافته‌اند و این موضوع بیانگر آن است که نسل امروز با آگاهی و افتخار، میراث ملی و فرهنگی خود را پاسداری می‌کند.

این مقام مسئول، گفت: در کنار اجرای سرود “ای ایران”، سایر برنامه‌های پرورشی از جمله جشنواره‌های فرهنگی و هنری، مسابقات قرآنی، برنامه‌های اجتماعی و تقویت مهارت‌های زندگی نیز در دستور کار قرار گرفته است تا سال تحصیلی جدید با نشاط و پویایی بیشتری همراه باشد.

فلاحی، گفت: بازگشایی مدارس در مهرماه امسال تنها یک آغاز ساده نیست، بلکه حماسه‌ای فرهنگی و ملی است.

سرود “ای ایران” صدای مشترک نسل امروز است؛ نسلی که با عشق به میهن و امید به فردایی روشن، قدم در مسیر آینده می‌گذارد.

بدون تردید، این نغمه حماسی از کلاس‌های درس تا حیاط مدارس، پرچمدار اتحاد، همبستگی و عشق به ایران است.

بیش از ۱۰۰ مدیر مدرسه در شیراز آموزش های توجیهی طرح «قاضی- مدرسه» را فرا گرفتند

مدیر کل آموزش و پرورش فارس، گفت: اگر دانش آموز آشنایی کافی با حق و حقوق خود داشته باشد و آن را رعایت کنند از بسیاری آسیب های اجتماعی مصون می ماند.

محسن کلاری در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی توجیهی طرح «قاضی- مدرسه » ویژه مدیران مدارس لازم التوجه نواحی چهارگانه شیراز در مجتمع شهید قدوسی دادگستری استان، گفت: موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی بسیار مهم است لذا قبل از آغاز سال تحصیلی آن را مورد بحث و بررسی قرار داده ایم.

کلاری، گفت: طرح «قاضی- مدرسه » از برنامه های مهمی است که در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس لازم التوجه استان، در حال اجرا است.

او، گفت: اگر دانش آموز آشنایی کافی با حق و حقوق خود داشته باشد و آن را رعایت کنند از بسیاری آسیب های اجتماعی مصون می ماند.

این مقام مسئول، گفت: طرح «قاضی – مدرسه» کار مشترک بین آموزش و پرورش است و در بیش از ۱۰۰ مدرسه در حال اجرا است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس، گفت: آموزش و پرورش تلاش دارد با تخصیص اعتبارات مضاعف در خصوص پیشگیری از آسیب ها و اجرای طرح «قاضی- مدرسه» گام بر دارد.

کلاری، گفت: با اجرای طرح هایی مانند «قاضی- مدرسه» شاهد کاهش آسیب های اجتماعی در مدرسه و در جامعه باشیم و اهداف برنامه ها نیز تحقق یابند.

رابط آموزش و پرورش و دادگستری استان در طرح قاضی در مدرسه نیز گفت: آسیب های اجتماعی معلول اتفاقاتی است که از حوزه اختیارات مدارس و آموزش و پرورش خارج بوده که خانواده ای که با مشکلات مختلفی از جمله معیشتی مواجه است فرزندش نمی تواند آموزش های لازم را به خوبی بیاموزد و تحت تأثیر قرار گیرد.

سعید مهبودی، گفت: پیشگیری از آسیب های اجتماعی، دغدغه همه بخش ها است و نبود ثبات مدیریت ها یکی از علل اجرای نامطلوب طرح های پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

مشاور مدیرکل آموزش و پرورش فارس، گفت: اگر رفتار آسیب زایی را بخواهیم از دانش آموز حذف کنیم باید برنامه و رفتار صحیحی را جایگزین آن کنیم به عنوان مثال ورزش را باید جایگزین استفاده بی رویه از گوشی تلفن همراه و فضای مجازی کرد.

او، گفت: نسل امروز نیازمند زبان روز است که با ادبیات گذشته نمی شود دانش آموز را اقناع کرد و آموزش های ما تاثیر گذار نیست.

رئیس اداره خانواده معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس نیز گفت: طرح «قاضی- مدرسه » در سال تحصیلی جاری اجرا شد اما خروجی آن چنان که باید مطلوب نبود.

کامران حکمت، گفت: برخی آسیب های اجتماعی چنان تاثیرگذار هستند که زندگی فرد را تا انتها با مخاطره مواجه می کنند و حتی برخی اوقات زندگی فرزندان فرد را نیز تحت تأثیر قرار می دهند.

این مقام مسئول، گفت: استفاده از هوش مصنوعی در آموزش دانش آموزان امری ضروری بوده که نپرداختن به این امر مهم در آینده نزدیک چالش زا است.

سرپرست مجتمع شماره سه شورای حل اختلاف شیراز، نیز گفت: در ترکیب اعضای شوراهای حل اختلاف بسیاری از فرهنگیان قرار دارند که اغلب کار صلح و سازش را در جامعه بر عهده دارند.

یزدان اکبری پور ، گفت: این طرح با هدف آشنایی دانش آموزان با قوانین و مقررات مربوط به خود آنها است.

او، گفت: آستانه تحمل» مهارتی است که باید در کنار سایر مهارت های ارتباطی به دانش آموزان آموخته شود.

پیام مدیر کل آموزش و پرورش فارس به مناسبت فرا رسیدن هفدهم شهریورماه روز جهانی سواد آموزی

مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس به مناسبت فرارسیدن هفدهم شهریور” روز جهانی سوادآموزی ” پیامی را صادر کرد.

متن پیام  محسن کلاری به شرح زیر است:

ارتقا سوادآموزی در عصر دیجیتال

فراگیری دانش و آموختن سواد نقش موثری در تکامل شخصیت انسان و رشد جوامع بشری دارد و این واقعیت که حق طبیعی همه انسانها است که از نعمت سواد برخوردار باشند برکسی پوشیده نیست که این موضوع با تشکیل نهاد مقدس نهضت سوادآموزی به فرمان رهبرکبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) درهفتم دی ماه ۱۳۵۸ درایران جایگاه ویژه ای یافت و حرکت خود را به سوی کسب دانش و کاهش بیسوادی سرعت بخشید.

قرآن کریم نیز پیوسته افراد را به تفکر و تدبر در هر چه آفریده شده است، فرا می خواند.

گذشته از آیات قرآن کریم صریح ترین توصیه های رسول خدا (ص) درباره علم است. رسول خدا (ص) فرمود: طلب العلم فریضه علی کل مسلم؛ تعلم بر هر مسلمانی فرض واجب است واختصاص به طبقه ای ندارد بلکه همه مسلمان باید دنبال علم بروند.

در عصر حاضر با افزایش فناوری‌های جدید مفهوم سواد در بستر زمان توسعه‌یافته است و دیگر فقط به خواندن و نوشتن و حساب کردن اکتفا نمی کند و توانایی و قدرت ایجاد تغییر را در دستورکار خود دارد به همین دلیل می طلبد تا در حوزه سواد آموزی طرحی نو در انداخته و با استفاده از شیوه های نوین آموزشی جامعه هدف را توانمند و با مهارت تربیت نماییم تا ایشان بتوانند در برخورد با پدیده‌های اجتماعی، اقتصادی خود را به روش صحیح مشکلات را رفع کنند که این موضوع موجب اثر بخشی فرهنگی در جامعه می شود و می تواند آسیب های اجتماعی را در جامعه کاهش دهد که در رشد جامعه بسیار مهم و پراهمیت باشد و نباید به سادگی از آن گذشت.

انسداد مبادی ورودی بی سوادی، امکان آموزش برای همه، مشارکت و بسیج عمومی برای سوادآموزی، آموزش جهت دار، تعمیق سواد، تبدیل جامعه به جامعه یادگیرنده از مطالبات محوری امام خامنه ای (مد ظله العالی)است که باید به عنوان رسالت اساسی نهضت سوادآموزی موردتوجه قرار گیرد.

در پایان اینجانب فرا رسیدن هفدهم شهریور “روز جهانی سوادآموزی” را به همه فعالین عرصه تعلیم و تربیت و همکاران این حوزه به ویژه همکاران ارجمند خودم در حوزه معاونت سوادآموزی فارس که در خط مقدم مبارزه با بیسوادی گام های موثری بر می دارند، تبریک عرض نموده و امیدوارم در سال جاری نیز همچون سال های گذشته، شاهد موفقیت ارزشمند آنان باشیم.

محسن کلاری

مدیر کل آموزش و پرورش فارس

رسیدگی آنی به اعتراضات داوطلبان آزمون استخدامی ماده ۲۸ آموزش وپرورش فارس در مرحله معاینات پزشکی تحویل مدارک و ارزیابی

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: رسیدگی دقیق، مستمر و هدفمند به اعتراضات، کمیته رسیدگی به اعتراضات در میز خدمت در محل بررسی مدارک و معاینات پزشکی استقرار یافته است بنابراین به صورت به صورت حضوری اعتراضات بررسی و آنی به شخص پاسخ داده می شود.

محسن دهقان، درجمع اعضای میزخدمت رسیدگی به اعتراضات داوطلبان آزمون استخدامی ماده ۲۸ آموزش وپرورش فارس با تشریح فرآیند جذب نیرو از طریق ماده ۲۸، گفت: افزایش دقت و پیشگیری از تضییع هرگونه حقی از داوطلبان، تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا مراحل مختلف جذب نیرو، با بهترین شکل انجام شود.

او، گفت: مراحل چهارگانه ارزیابی از داوطلبان آزمون استخدامی ماده ۲۸ آموزش وپرورش در استان فارس از ۱۲ شهریور ماه آغازشده و تا بیستم همین ماه ادامه دارد.

این مقام مسئول، گفت: رسیدگی دقیق، مستمر و هدفمند به اعتراضات، کمیته رسیدگی به اعتراضات در میز خدمت در محل بررسی مدارک و معاینات پزشکی استقرار یافته است بنابراین به صورت به صورت حضوری اعتراضات بررسی و آنی به شخص پاسخ داده می شود.

دهقان، گفت: در استان فارس، در مجموع ۳ هزار و ۱۲۰ نفر یعنی دوبرابر ظرفیت از داوطلبان ماده ۲۸ به مرحله ارزیابی معرفی شده اند از این آمار ، تعداد ۱۵۸۳ نفر زن و ۱۵۳۷ نفر مرد هستند.

دبیر کارگروه رسیدگی به اعتراضات اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: همه داوطلبان پس از گذر از مراحل چهارگانه ارزیابی، در صورت احراز صلاحیت های لازم، در لیست ۱۵۶۰ نفره قرار گرفته و در آموزش و پرورش فارس استخدام می شوند.

او، گفت: مراحل چهارگانه ارزیابی شامل؛ بررسی مدارک، معاینات پزشکی، گزینش و ارزیابی نهایی که این خود نیز شامل مصاحبه علمی و تخصصی می شود.

این مقام مسئول، گفت: در مراحل اول و دوم نتیجه ارزیابی بلافاصله به فرد اعلام و در صورت اعتراض کمیته رسیدگی به اعتراضات در همان محل به صورت آنی به موارد معترضی رسیدگی می کند.

دهقان، گفت: کار ارزیابی تا ۲۰ شهریورماه پایان می یابد و در نهایت تعداد ۱ هزار ۵۶۰ نفر در آموزش و پرورش فارس استخدام می شوند.

انتصاب یک بانوی معلم به عنوان نخستین رییس اداره آموزش و پرورش در استان فارس در دولت وفاق ملی در شهر صدرا

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با صدور حکمی یکی از بانوان فرهنگی استان را به سمت سرپرست اداره آموزش و پرورش شهر صدرا منصوب کرد.

محسن کلاری طی حکمی خانم سوسن زارع را به سمت سرپرست جدید اداره آموزش و پرورش شهر صدرا منصوب کرد.

این نخستین انتصاب یک بانو در سمت رییس اداره آموزش وپرورش در دولت وفاق ملی چهاردهم دراستان فارس است.

زارع که در سوابق شغلی اش سمت معاون اداره آموزش وپرورش ناحیه ۴ شیراز را درکارنامه خود دارد جانشین محمد جواد محمد علی نسب شد که به مدت ۳۵ سال درمناسب مختلف از جمله معلم، مدیرمدرسه ومدیراداره در آموزش وپرورش مشغول به فعالیت بود.

تکریم از خدمات محمد علی نسب ومعارفه خانم زارع روز شنبه در شهر صدرا برگزار می شود.

برگزاری بیش از ۱۲۲ کارگاه آموزشی شیوه های نوین تدریس ویژه آموزش دهندگان سوادآموزی در سراسر فارس

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس، با اشاره به اینکه افزایش کیفیت نیروی انسانی یکی از مهم ترین برنامه های حوزه کاری این معاونت بوده، گفت: کارگاه هایی نظیر شیوه های نوین تدریس و مدیریت کلاس درس، افزایش خلاقیت و درس پژوهی در سطح شهرستان ها و مناطق سراسر استان در طول سال تحصیلی برگزار شده است.

رحیم کامیاب در دومین نشست کارگروه بهبود کیفیت سوادآموزی ‌و ستاد امتحانات سوادآموزی فارس، گفت: باید تلاش شود افرادی جذب سوادآموزی شوند که به یادگیری و تعلم علاقه دارند و ارائه مشوق های گوناگون نیز در این زمینه کارساز و مؤثر است.

کامیاب، گفت: درصد جمعیت بی سواد در فارس بسیار کم می باشد و امروز با لایه‌های سخت بی‌سوادی مواجه هستیم و افراد باقیمانده تمایلی به آموزش سواد نشان نمی‌دهند؛ بنابراین باید تلاش شود تا دلایل نبود حضور، شناسایی و تا حد امکان با ‌استفاده از ظرفیت شورای پشتیبانی سوادآموزی، سایر دستگاه‌ها و نهاد‌ها، برای اقناع این افراد راه چاره ای اندیشید.

او، گفت: آموزش سوادآموزان باید در کنار آموزش دهندگان، از ظرفیت نیرو های فرهنگی و افرادی که در صف مقدم آموزش به بیسوادان قرار دارند نیز بهره برد تا ایده ها و نظرات جدید برای آموزش های خلاقانه و تحول گرایانه به کار بسته شود.

این مقام مسئول، گفت: مهمترین وظیفه گروه بهبود کیفیت سواد آموزی نظارت بر فرآیند های سواد آموزی شامل برنامه ریزی،شناسایی، جذب، آموزش و نگهداشت سوادآموزان با هدف دستیابی به ارائه راهکارهای مناسب بومی و اجرای آن ها برای حل مشکلات و آسیب ها بوده که باید در جلسات ستاد امتحانات و گروه بهبود کیفیت به بیان این مسائل پرداخت.

کامیاب، گفت: افزایش کیفیت نیروی انسانی یکی از مهم ترین برنامه های حوزه کاری این معاونت بوده که ۱۲۲ کارگاه آموزشی نظیر شیوه های نوین تدریس و مدیریت کلاس درس، افزایش خلاقیت و درس پژوهی در سطح شهرستان ها و مناطق در طول سال تحصیلی اجرا شده است.

او، گفت: امسال از حدود ۱۴ هزار نفر که در کلاس های سوادآموزی حضور داشتند تا امروز بیش از ۷۰ درصد تعیین تکلیف شده اند و درصدد هستیم تا سوادآموزان باقیمانده را تا پایان مهرماه تعیین تکلیف کنیم.

ائتلاف شهرداران مناطق با مدیران نواحی آموزش و پرورش کلان شیراز برای بازگشایی مطلوب مدارس در اول مهر

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: بیش از ۸ هزار مدرسه در استان فارس، هم زمان کار آموزش دانش آموزان را در اول مهر آغاز می کنند.

محسن کلاری در نشست مشترک اعضای شورای معاونین اداره کل و مدیران نواحی چهارگانه شیراز با شهرداران مناطق کلان شهر شیراز، با موضوع هماهنگی بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید، در باشگاه فرهنگیان، گفت: در حقیقت سال تحویل آموزش و پرورش، اول مهرماه است ودر شیراز ۳۳۰ هزار دانش آموز و ۷۰ هزار نوآموز روانه مدارس می شوند.

کلاری، گفت: در استان فارس بیش از ۸ هزار مدرسه فعالیت خود را در اول مهرماه آغاز می کنند که از این امار، تعداد ۱۳۸۰ مدرسه در شهر شیراز فعالیت می کنند.

او، گفت: هر چند آموزش و پرورش متولی تعلیم و تربیت است اما این بار مسئولیت تنها بر عهده این دستگاه نیست بلکه سایر دستگاه ها از جمله شهرداری ها نیز در این خصوص مسئول هستند.

این مقام مسئول، گفت: تعامل، هماهنگی و همدلی بین آموزش و پرورش و شهرداری ها به ارتقای کیفیت برنامه ها می انجامد و در فرآیند تعلیم و تربیت موثر است.

معاون پژوهش ، برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز گفت: در استان فارس حدود بیست درصد دانش آموزان در مدارس غیر دولتی تحصیل کرده که با توجه به اینکه سرانه تحصیل هر دانش آموز در مدارس دولتی را ۱۸ میلیون تومان برآورده کرده اند بنابراین مدارس غیردولتی کمک شایانی به فرآیند تعلیم و تربیت می کنند.

غلامعلی حق شناس، گفت: اشتباه و تخلف یک مدرسه نباید تلاش های سایر مدارس غیردولتی را زیرسوال ببرد.

دبیر شورای شهرداران و شهردار منطقه ۲ شیراز، گفت: در سال های گذشته شهردار و شورای شهر شیراز با تعامل و همراهی با آموزش و پرورش، شرایط خوبی را برای آغاز سال تحصیلی فراهم کردند.

سید کمال پاک فطرت، گفت: آموزش و پرورش همه ارزش ها را در خود نهفته دارد و تکامل انسانیت افراد در بستر آموزش و پرورش محقق می شود.

پاک فطرت، گفت: خیلی از توانایی ها و ظرفیت هایی در آموزش و پرورش وجود دارد که از دید سایر دستگاه‌ها مغفول مانده است لذا باید از این ظرفیت ها بهره مند شد.

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز، گفت: در بخش خدمات قطار شهر، قسمت هایی از هر یک از چهار ناحیه شیراز را پوشش می دهیم.

علی کلانتری، گفت: در حوزه فرهنگی، آمادگی داریم ظرفیت متروهای خود را در اختیار فعالیت های فرهنگی آموزش و پرورش قرار دهیم.

سید عباس هاشمی نژاد؛ شهردار منطقه ۱۰ شیراز نیز گفت: اگر در اراضی جدید قرار است مدرسه ای احداث شود بهتر است این مدرسه دولتی باشد تا همه دانش آموزان بتوانند از خدمات آن به سهولت بهره مند شوند.

فرزاد میرزایی، شهردار منطقه ۶ شیراز، گفت: بیش از ۷۰ مدرسه در محدوده شهرداری ناحیه شش قراردارد تعامل خوبی در زمینه شاداب سازی محیط و دیوار مدارس با آموزش و پرورش داریم.

سارا قائدی؛ شهردار منطقه یک شیراز، گفت: توسعه مدارس غیر دولتی باید بر اساس ضوابط باشد لذا راه اندازی این نوع مدارس در برخی محله ها، نارضایتی های مردمی را موجب شده است.

علی فراشائیان شهردار منطقه ۷ شیراز، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی، مطالبات باید اولویت بندی شود و بر اساس آن امکانات را توزیع کرد.

بهزاد پرنیان شهردار منطقه ۱۱ شیراز، گفت: آمادگی داریم در توسعه و تقویت فضاهای سبز و رنگ آمیزی محیط مدارس با آموزش و پرورش همکاری کنیم.

مجید احمدی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز، نیز گفت: در موضوع سرویس های مدارس، انتظار می رود شهرداری ها به گونه ای عمل کنند همه دانش آموزان به ویژه فرزندان خانواده های کم برخوردار بتوانند به سهولت به مدارس رفت و آمد داشته باشند.

یونس غلامی مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو شیراز ، گفت: در برخی محله های شهر شیراز به ویژه در بافت نوساز، شاهد نبود فضای آموزشی هستیم که پوشش تحصیلی دانش آموزان با مشکلاتی مواجه می شود بنابراین انتظار می رود شهرداری ها احداث مدارس پیرامون مجتمع های مسکونی را مورد توجه قرار دهند.

شاپور آریان مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز، گفت: ضروری است مدیران اجرایی سرویس های مدارس با مدیران مدارس هماهنگ باشند تا در خصوص حمل و نقل خدمات بهتری به دانش آموزان ارائه شود.

ملک قیصر شهریاری؛ مدیر آموزش و پرورش ناحیه چهار، نیز گفت: برخی محله های ناحیه چهار بسیار محروم هستند و مشکلاتی دارند که نیازمند توجه بیشتر شهرداران مربوطه است.

تقدیر از سه آموزگار استان فارسی

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش وپرورش استان فارس گفت: سه آموزگار استان فارسی در جشنواره ملی اصلاح روش های آموزش و تحول در محیط های یادگیری مقام آور شدند.

ژیلا حیدری گفت:اختتامیه جشنواره ملی اصلاح روش‌های آموزش و تحول در محیط‌های یادگیری با حضور دکترمسعود پزشکیان؛ رئیس‌جمهور، دکتر علیرضا کاظمی؛ وزیر آموزش و پرورش و جمعی دیگر از مسئولان کشوری در برج میلاد تهران برگزار شد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش وپرورش استان فارس، گفت: در این جشنواره که با هدف اصلاح روش‌های تدریس، ارتقای کیفیت آموزش و تحول در محیط های یادگیری برگزار شد، سه تن از آموزگاران فارس موفق به کسب رتبه‌های برتر کشوری شدند.

حیدری گفت: خانم زهرا حسام پور؛ مقام اول کشوری در درس کار و فناوری، آقای میلاد ریحان پور مقام دوم کشوری در درس تفکر و پژوهش و خانم ام‌البنین مظفری، مقام سوم کشوری را در درس هدیه‌های آسمانی به خود اختصاص دادند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش وپرورش استان فارس گفت:موفقیت‌های اخیر نشان داد که معلمان ما با همت و نوآوری‌های خود توانسته‌اند نه تنها در کلاس درس، بلکه در سطح ملی بدرخشند و الگویی برای تحول در آموزش کشور باشند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش وپرورش استان فارس گفت: معلمان عنصر اساسی تحول در آموزش و پرورش‌اند و نقش آنان در ساختن آینده ایران بی‌بدیل است.

فعالیت ۵۲ پایگاه تخصصی انتخاب رشته کنکور توسط آموزش و پرورش استان فارس

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس از فعالیت ۵۲ پایگاه تخصصی انتخاب رشته در سراسر استان هم‌زمان با اعلام نتایج آزمون سراسری ۱۴۰۴ خبر داد.

سید خداکرم فلاحی، گفت: فعالیت پایگاه‌های تخصصی انتخاب رشته از ۱۰ شهریور ۱۴۰۴ در سراسر استان فارس آغاز شده و بیش از ۱۰۵ مشاور توانمند در پنج گروه آزمایشی، خدمات تخصصی انتخاب رشته به داوطلبان ارائه می‌کنند.

فلاحی، با اشاره به برخی فعالیت‌های غیررسمی و غیرتخصصی در زمان انتخاب رشته گفت: برای ارتقای سطح علمی مشاوران، یک ماه پیش از اعلام نتایج کنکور، دوره آموزشی ویژه انتخاب رشته با همکاری وزارت آموزش و پرورش برگزار شد و تمامی مشاوران شرکت‌کننده موفق به دریافت گواهینامه تخصصی شدند. بر همین اساس، تنها مشاوران دارای گواهینامه در پایگاه‌های تخصصی به فعالیت می‌پردازند.

او، گفت: با توجه به اهمیت فرایند انتخاب رشته، حدود ۱۵۰ مشاور و عوامل اجرایی در این پایگاه‌ها مشغول فعالیت هستند و استقرار مراکز در هسته‌های مشاوره آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان انجام شده است.

این مقام مسئول، گفت: فرزندان خانواده‌های ایثارگر و دانش‌آموزان مناطق محروم نیز می‌توانند از خدمات انتخاب رشته با تخفیف ویژه بهره‌مند شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس، گفت: دانش‌آموزان باید انتخاب رشته و دانشگاه خود را بر اساس علاقه، رتبه علمی و توانمندی‌های فردی اولویت‌بندی کنند و خانواده‌ها نیز ضمن توجه به ظرفیت‌های علمی، علاقه‌مندی‌های فرزند خود را مدنظر قرار دهند.

تقدیر از سه آموزگار استان فارسی

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش وپرورش استان فارس گفت: سه آموزگار استان فارسی در جشنواره ملی اصلاح روش های آموزش و تحول در محیط های یادگیری مقام آور شدند.

ژیلا حیدری گفت: اختتامیه جشنواره ملی اصلاح روش‌های آموزش و تحول در محیط‌های یادگیری با حضور دکترمسعود پزشکیان؛ رئیس‌جمهور، دکتر علیرضا کاظمی؛ وزیر آموزش و پرورش و جمعی دیگر از مسئولان کشوری در برج میلاد تهران برگزار شد.

حیدری، گفت: در این جشنواره که با هدف اصلاح روش‌های تدریس، ارتقای کیفیت آموزش و تحول در محیط های یادگیری برگزار شد، سه تن از آموزگاران فارس موفق به کسب رتبه‌های برتر کشوری شدند.

او، گفت: خانم زهرا حسام پور؛ مقام اول کشوری در درس کار و فناوری، آقای میلاد ریحان پور مقام دوم کشوری در درس تفکر و پژوهش و خانم ام‌البنین مظفری، مقام سوم کشوری را در درس هدیه‌های آسمانی به خود اختصاص دادند.

این مقام مسئول، گفت: موفقیت‌های اخیر نشان داد که معلمان ما با همت و نوآوری‌های خود توانسته‌اند نه تنها در کلاس درس، بلکه در سطح ملی بدرخشند و الگویی برای تحول در آموزش کشور باشند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش وپرورش استان فارس، گفت: معلمان عنصر اساسی تحول در آموزش و پرورش‌اند و نقش آنان در ساختن آینده ایران بی‌بدیل است.

 

  • نویسنده : مریم توانا