تمدید مهلت فرصت کلاسگذاری سوادآموزی در فارس
تمدید مهلت فرصت کلاسگذاری سوادآموزی در فارس
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه ۲۷ اسفندماه آخرین فرصت کلاس گذاری است، گفت: این زمان تحت هیچ عنوان تمدید نمی شود.

او، گفت: آموزش دهندگانی که هنوز کلاس خود را تشکیل نداده اند باید تلاش نمایند تا در زمان باقیمانده استعلام گیری را انجام و کلاس خود را ثبت نمایند.

توزیع بیش از ۷ هزار بسته‌ ویژه دوران بلوغ در بین دانش‌آموزان دختر متوسطه اول مدارس شبانه روزی فارس / راه اندازی اتاق مادر و کودک در یک چهارم از ادارات آموزش و پرورش استان فارس

رئیس اداره تکنولوژی و گروههای آموزشی و سرپرست امور بانوان آموزش و پرورش فارس از توزیع بیش از ۷ هزاربسته‌ بهداشتی و آموزشی ویژه دوران بلوغ در بین دختران دانش‌آموز متوسطه اول محصل در مدارس شبانه روزی استان با اولویت مناطق محروم خبر داد.

فاطمه قاسمی گفت: ضرورت توجه به سلامت دختران به عنوان پیشرانان جامعه و همچنین مادران فردا از ابعاد مختلف در تمام سنین به‌ویژه دوران نوجوانی برای خانواده و جامعه بسیار حائز اهمیت است.

قاسمی افزود: ارتقای سلامت دختران در دوران بلوغ می‌تواند در شکل‌گیری هویت مناسب و افزایش نشاط سلامت و رشد اجتماعی مؤثر بوده و آنان را در مقابل بیماری‌های جسمی‌و روحی ناشی از عدم آگاهی از تغییرات این دوران مصونیت بخشد؛ ضمن اینکه اثرات مثبتی در سازگاری روانی رفتاری فرد به همراه خواهد داشت.

رییس اداره تکنولوژی و گروههای آموزشی و سرپرست امور بانوان آموزش و پرورش فارس ادامه داد: دانش ناکافی دختران در مورد تغییرات جسمی‌ و روانی دوران بلوغ و کسب اطلاعات نادرست از همسالان ‌یا منابع نامعتبر بدون شک منجر به بروز آسیب‌های جدی و جبران‌ناپذیر به فرد، خانواده و جامعه خواهد شد.

قاسمی اضافه کرد: از آنجا که بسیاری از والدین به‌ویژه در مناطق محروم به دلیل ناکافی بودن اطلاعات ‌یا موانع فرهنگی از ارائه توضیحات کامل و جامع در این باره به دختران خودداری می‌کنند آموزش‌های مناسب درون مدرسه‌ای به دانش‌آموزان دختر بسیار ضروری‌ به نظر می‌رسد.

رییس اداره تکنولوژی و گروههای آموزشی و سرپرست امور بانوان آموزش و پرورش فارس در ادامه گفت: ضروری است برای محرومیت‌ زدایی و بهبود وضعیت سلامت دانش‌آموزان دختر مناطق محروم در دوران بلوغ با اجرای برنامه‌های هدفمند براساس اطلاعات دقیق در مورد الگوی رفتاری و نیازهای تربیتی و بهداشتی همراه با آموزش گروه‌های هدف و ارائه بسته‌های آموزشی و فرهنگی، زمینه‌های ارتقای سلامت آنان را فراهم کرد.

قاسمی گفت: در این راستا دفتر امور بانوان، برنامه «بهبود وضعیت سلامت دانش‌آموزان دختر مناطق محروم کشور در دوران بلوغ» را برای سال تحصیلی اجرا کرد.

وی افزود: این برنامه با هدف ارتقای دانش، سلامت جسمی و روانی دانش‌آموزان دختر به‌ویژه در مناطق محروم، همراه با ارائه آموزش‌های تخصصی و بسته‌های بهداشتی اجرا می شود و با رویکرد توسعه‌ی سلامت دانش آموزان دختر مدارس شبانه روزی بیش از ۷ هزار قلم کالای بهداشتی و آموزشی در قالب پک های بهداشتی آموزشی دوران بلوغ بین دانش آموزان دختر متوسطه اول استان توزیع گردید .

رییس اداره تکنولوژی و گروههای آموزشی و سرپرست امور بانوان آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه حمایت های دوران بلوغ دختران در دو ارائه آموزش و ارائه کالای بهداشتی برای استفاده دختران در سن بلوغ در متوسطه اول اجرا گردید گفت: همچنین از ظرفیت دانش آموزان نیز استفاده و در کارگاه هایی با عنوان تربیت سفیران سلامت بلوغ، ایشان را برای آموزش همسالان آماده و برای آگاهی بخشی نسبت به شرایط فیزیولوژی بدن و تن انگاره مثبت دوران بلوغ آموزه هایی به آن ها منتقل شد.

قاسمی همچنین گفت:در ۱۶ اداره یعنی یک چهارم ادارات اموزش و پرورش سراسر استان از جمله اداره کل، اتاق مادر و کودک با هدف تکریم بانوان و تحقق اهداف ماده ۲۲ قانون جوانی جمعیت راه اندازی و تجهیز گردیده است که این فرایند تا پایان سال تحصیلی ادامه خواهد داشت.

رییس اداره تکنولوژی و گروههای آموزشی و سرپرست امور بانوان آموزش و پرورش فارس گفت: طبق ماده ۲۲ قانون جوانی جمعیت، در تمامی سازمان ها باید اتاق مادر و کودک راه اندازی شود تا بانوان ارباب رجوع که کودک زیر دوسال همراه دارند در یک فضای آرام به مراقبت کودک بپردازند و حقوق مادر و کودک حفظ شود.

احداث ۶۶۰ مدرسه سهم فارس در طرح نهضت توسعه عدالت فضاهای آموزشی کشور

مدیرکل نوسازی مدارس استان فارس گفت: در مجموع ۶۶۵ مدرسه کانکسی ، سنگی و بالای پیشرفت فیزیکی ۵۰درصد در استان است که قرار است در قالب نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی و پرورشی با مشارکت مردم احداث شوند.

محمد خلیل خرد در جلسه استانی نهضت توسعه عدالت درفضاهای آموزشی و پرورشی با مشارکت مردم در محل استانداری فارس، اظهار کرد:یکی از دغدغه‌های رئیس جمهور، احداث فضاهای آموزشی و پرورشی کشور است لذا در همین راستا نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی و پرورشی با مشارکت مردم در کشور را اندازی شده است.
وی افزود: نظام مسائل فضاهای آموزشی کشور شامل؛ ساماندهی مدارس کانکسی، ساماندهی مدارس سنگی، ساماندهی مدارس دارای کلاس‌های با تراکم بالای ۳۵ دانش آموز، افزایش سرانه کمتر از ۳ متر مربع، تخریب و بازسازی و مقاوم سازی مدارس فرسوده و تکمیل مدارس نیمه تمام می‌شود.
خرد تصریح کرد: علی رغم تلاش‌های انجام شده در سطح استان فارس، همچنان ۷۵مدرسه کانکسی، ۱۱۹ مدرسه سنگی، ۱۵۵ مدرسه فرسوده نیازمند تخریب و بازسازی و ۶۰ مدرسه دارای کلاس با تراکم بالای ۳۵ نفر و ۲۵۶ مدرسه نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای پنجاه درصد وجود دارد.
وی ادامه داد: در مجموع ۶۶۵ مدرسه استان نیازمند بازسازی است لذا در قالب نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی و پرورشی با مشارکت مردم مدارس مذکور در دستور بازسازی قرار گرفته‌اند.
مدیر کل نوسازی مدارس فارس خاطرنشان کرد: میانگین سرانه فضاهای آموزشی کشور ۵ و ۴۵ صدم متر مربع است و میانگین استان فارس ۶ و ۹ صدم متر مربع است بنابراین سرانه فضاهای آموزشی و پرورشی استان فارس از میانگین کشوری بالاتر است.
وی اضافه کرد: در راستای افزایش سرانه فضاهای آموزشی در استان فارس به ازای هر یک دهم متر مربع باید ۱۲۴ مدرسه ۶ کلاسه ساخته شود که این تعداد مدرسه نیازمند بیش از ۲ همت اعتبار است.
خرد، گفت: استان فارس با دارا بودن بیش از ۴هرار و پانصد خیر مدرسه ساز، یکی از استان‌ های خیرخیز کشور است و از این تعداد ۵۰۰ نفر خانم‌های خیر هستند.
وی افزود: در سطح استان فارس رئیس نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی و پرورشی با مشارکت مردم شخص استاندار هستند در شهرستان‌ها نیز این مسئولیت بر عهده فرمانداران است لذا برای تحقق موضوع نهضت توسعه عدالت در فضاها آموزشی و پرورشی و مشارکت مردم یازمند همکاری همه دستگاه‌ها و خیرین و مردم هستیم.
رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان فارس نیز اظهار کرد: در استان فارس حدود ۱۴ هزار کلاس درس توسط خیرین مدرسه ساز احداث شده است،
دکتر سید محمد علی میرباقری افزود: در حال حاضر نیز بیش از ۴۰ درصد از پروژه‌های عمرانی آموزش و پرورش توسط خیرین در حال احداث است.
وی ادامه داد: استان فارس در حوزه خیرین همچنان پیشتاز و سرآمد سایر استان ها است و حضور نماینده استان در کمیسیون خیرین بین الملل نیز نشان از خیرخیز بودن این استان دارد.
خاطر نشان می شود: در این جلسه ، استاندار و معاونین استانداری فارس، مدیرکل اموزش و پرورش فارس و تنی چند از مدیران کل دستگاههای اجرایی استان حضور داشتند.

سرانه فضاهای آموزشی و پرورشی دراستان فارس به ازای هر دانش آموز بالای ۶ مترمربع است

مدیرکل نوسازی مدارس استان فارس، گفت: میانگین سرانه فضاهای آموزشی کشور به ازای هر دانش اموز ۵ و ۴۵ صدم متر مربع و در استان فارس ۶ و ۹صدم مترمربع است اما استان همچنان به به فضای اموزشی نیاز دارد.

محمد خلیل خرد در اجلاسیه مدیران و روسای آموزش و پرورش سراسر فارس در باشگاه فرهنگیان شماره دو شیراز، اظهار کرد: در راستای حل مشکل کمبود فضاهای آموزشی و پرورشی، طرح نهضت توسعه عدالت در فضاها و تجهیزات آموزشی و پرورشی با مشارکت مردم با دستور رئیس جمهور تشکیل شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان فارس افزود: رئیس این نهضت در استان، استاندار فارس است و در شهرستان ها نیز فرمانداران عهده دار این مسئولیت خواهد بود.

خرد تصریح کرد: میانگین سرانه فضاهای آموزشی کشور به ازای هر دانش اموز ۵ و ۴۵ صدم متر مربع و در استان فارس ۶ و ۹صدم مترمربع است گرچه سرانه فضاهای آموزشی و پرورشی استان از میانگین کشوری بالاتر است اما این بدان معنا نیست که استان نیاز به فضای اموزشی ندارد.

وی اضافه کرد: در راستای افزایش سرانه فضاهای آموزشی در استان فارس به ازای هر یک دهم متر مربع باید ۱۲۴ مدرسه ۶ کلاسه ساخته شود که این تعداد مدرسه نیازمند بیش از ۲ همت اعتبار است.

خرد گفت: اطلس اهم مسائل پروژه ها، اطلس مردمی سازی، اطلس مالی و اعتباری و اطلس تجهیزات، در راستای تحقق نهضت توسعه عدالت در فضاها و تجهیزات آموزشی و پرورشی با مشارکت مردم تدوین شده است.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت های مختلف مالی، از جمله مولد سازی، کارخانجات، مجتمع تجاری های تولیدی، خیرین، مسئولیت اجتماعی و …، در اجرای طرح نهضت مدرسه سازی در دستور کار است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان فارس اذعان کرد: در استان فارس ۸ هزار پانصد مدرسه با ۴۲ هزار کلاس درس وجود دارد لذا علیرغم تلاش های صورت گرفته، همچنان ۷۵ مدرسه کانکسی، ۱۱۹ مدرسه سنگی، ۱۵۵ مدرسه فرسوده و ۲۵۶ مدرسه نیمه تمام خیری بالای پنجاه درصد پیشرفت فیزیکی و ۶۰ مدرسه دارای تراکم بالای ۳۵ نفر وجود دارد بنابراین این مدارس در اولویت اول طرح نهضت توسعه عدالت در فضاها و تجهیزات آموزشی و پرورشی با مشارکت مردم قرار می گیرد.

جانشین وزیر در قرارگاه جهادی وزارت آموزش و پرورش نیز در ارتباط تلفنی با این جلسه اظهار کرد: جریان مردمی نهضت مدرسه سازی باید با همت روسای ادارات آموزش و پرورش در شهرستان ها شکل بگیرد.

داود روستایی افزود: در «نهضت توسعه عدالت در فضاها و تجهیزات آموزشی و پرورشی با مشارکت مردم»، هر پروژه باید دارای یک تیم باشد و آن تیم دائماً پیگیر اجرای پروژه باشد.

وی تصریح کرد: نهضت مدرسه سازی در هر شهرستان باید با استفاده از ظرفیت های موجود و عناصر فعال شهرستان راه اندازی شود.

روستایی ادامه داد: برای هر پروژه یک مسئول مردمی تعیین شود و او یک تیم انتخاب کند و هفته ای یک جلسه برگزار و اقدامات را گزارش کند.

جانشین وزیر در قرارگاه جهادی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم دغدغه رئیس جمهور در خصوص مدرسه سازی را پیگیری کنیم و اهداف طرح « نهضت توسعه عدالت در فضاها و تجهیزات آموزشی و پرورشی با مشارکت مردم» محقق شود.

دبیر قرارگاه جهادی آموزش و پرورش فارس نیز گفت: در نهضت توسعه عدالت در فضاها و تجهیزات آموزشی و پرورشی با مشارکت مردم، مسئولیت پای کار آمدن مردم بر عهده آموزش و پرورش است لذا روسای ادارات برای این امر باید برنامه ریزی و اقدام کنند.

قهرمان قهرمانی افزود:روسای ادارات با پیگیری مستمر و همکاری با فرمانداران و برگزاری جلسات هفتگی نهضت عدالت توسعه را دنبال کنند.

وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت مدیران مدارس، تشکلات دانش آموزی و بسیج در بازسازی مدارس هدف در قالب طرح نهضت توسعه عدالت در فضاها و تجهیزات آموزشی و پرورشی با مشارکت مردم مورد تاکید است.

قهرمانی ادامه داد: هرشهرستان باید یک مراسم خشت گذاری، را در دستور کار خواهد قرار دهد لذا در سطح استانی مراسم نمادین خشت گذاری با حضور استاندار و مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس به زودی انجام می شود.

او، گفت: تشکیل تیم مشارکت مردمی در هریک از پروژه های عمرانی از مهمترین وظایف مدیران و روسای ادارات آموزش و پرورش است.

تشریح برنامه های آموزش و پرورش فارس از سوی اعضای شورای معاونان اداره کل در اجلاسیه روسا
اعضای شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش فارس در جمع روسای سراسر استان به تشریح برنامه های حوزه کاری خود پرداختند.

اجلاسیه یک روزه روسا و‌مدیران آموزش و پرورش سراسر استان فارس در باشگاه فرهنگیان شماره دو شیراز برگزار شد.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش فارس، اظهار کرد: اسکان نوروزی فرهنگیان هر ساله انجام می شود لذا همکاران مباحث اعتقادی و موارد ایمنی مراکز اسکان را رعایت کنند.

علی علوی افزود: اغلب پذیرش ها در اسکان ها به صورت اینترنتی است و کمتر شاهد مراجعه حضوری جهت رزرو جا خواهیم بود لذا تکریم مهمانان تاکید داریم.

وی افزود: با توجه به پایان سال، تا ۲۵ اسفند اسناد مالی تحویل اداره کل شود تا دچار مشکل نشویم.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش فارس،، تسهیلاتی از طریق بانک صادرات به همکاران فرهنگی اعطا می شود لذا مدیران نسبت به اطلاع رسانی دقیق اقدام کنند تا فرهنگیان موفق به دریافت شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش نیز اظهار کرد: با توجه به تعطیلات ایام نوروزی، مدیران باید در راستای غنی سازی اوقات فراغت نوروزی برنامه ریزی کنند تا از آسیب های ناشی از دوری از مدرسه و ورود بی رویه به فضای مجازی پیشگیری شود.

محمد مهدی متحد زاده افزود: خطوط مشاوره ای وجود دارد که می تواند مشکلات روانی و اجتماعی دانش آموزان را مرتفع کند مانند خط ۱۵۷۰ و یا ۱۲۳ و …،. لذا مدیران آموزش و پرورش در این زمینه اطلاع رسانی کنند.

وی تصریح کرد: مسابقات قرآن مرحله چهارده گانه که مرحله قبل از مرحله استانی است همانند سال های گذشته در چهارده شهرستان و‌منطقه استان برگزار می شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس، بر ثبت اطلاعات روحانیون طرح امین در سامانه مربوطه تاکید کرد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس، اظهار کرد: بیش از ۷۰ درصد از دانش آموزان بازمانده از تحصیل در نواحی چهارگانه شیراز قرار دارد لذا تلاش های قابل ملاحظه‌ای برای بازگرداندن بازماندگان صورت گرفته است.

یزدان دشتیان افزود:هدف اصلی دوره متوسطه اول استعدادیابی است لذا هدایت تحصیلی باید با جدیت پیگیری شود و کمیته هدایت تحصیلی ادارات فعال باشند.

وی تصریح کرد: اجرای طرح و برنامه های خلاقانه مرتبط با هویت ملی در دستور کار قرار گیرد چرا که اسناد بالادستی و رئیس جمهور بر تقویت هویت ملی تاکید دارند.

دشتیان با اشاره به اجرای برنامه ۱۲۰ روزه ویژه ارتقای سطح علمی دانش آموزان، اضافه کرد: در راستای تحلیل نمرات دانش آموزان، شورای دبیران مدارس مستمرا تشکیل شود و نمرات مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: رویکرد های سواد آموزی در حال تغییر از محله محور به مدرسه محوری است.

رحیم کامیاب افزود: آموزش دهنده ها تنها تا ۲۷ اسفند ماه فرصت دارند تا کلاسگذاری را انجام دهند.

وی گفت: ضروری است سواد آموزان، در سامانه «سایر» اطلاعات خود را بارگذاری کنند این افراد تا شهریورماه ۱۴۰۴ تعیین تکلیف می شوند لذا عواقب عدم بارگذاری اطلاعات افراد متوجه خودشان خواهد بود.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: تمام تلاش های حوزه های مختلف به این خاطر است تا اتفاق خوبی در کلاس درس بیفتد.

مجید بذرافکن با اشاره به اجرای برنامه پنجشنبه های طلایی افزود: مدیران و روسای ادارات آموزش و پرورش ابتدا باید خود این برنامه را مشاهده کنند و سپس در راستای بهره مندی مدیران مدارس از این برنامه به مدارس اطلاع رسانی کنند.

وی تصریح کرد: اجتماعات یادگیری حرفه ای در دنیا معروف است و بسیاری از این استفاده می کنند لذا کار تیمی بسیار موثر است و معلمان باید در قالب گروه های چند نفره در فضای مجازی فعال و روش های تدریس خود را به اشتراک بگذارند و اجتماعات یادگیری را تشکیل دهند.

رئیس اداره حراست آموزش و پرورش فارس نیز گفت: اطلاعات دانش آموزان نباید در اختیار هیچ نهاد و یا ارگانی قرار گیرد.

جواد ایزدی افزود: در راستای امنیت بیشتر اطلاعات، آنتی ویروس «پادویش» باید در تمامی سیستم های اداری نصب شود.

وی افزود:حدود سه هزار شرکت ازحراست مجوز دریافت کرده اند لذا خریدهای مورد نیاز تنها از این شرکت ها انجام شود.

ایزدی ادامه داد: محل های اسکان از نظر بهداشتی کاملا تمیز باشند و با توجه به ایام روزه داری، عوامل ستادهای اسکان، شئون ماه رمضان را رعایت کنند.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اموزش و پرورش فارس هم اظهار کرد: در پاسخگویی به نامه ها و شکایات به موقع مستند و مستدل عمل کنید.

سید خدا کرم فلاحی افزود: بر اساس بررسی های انجام شده، اغلب مدیرانی که درگیر مشکلات می شوند اشراف کافی به قوانین ندارند لذا ارایه آموزش های حقوقی برای مدیران مدارس پر دستور کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: مستند سازی بسیار مهم است لذا علیرغم انجام بسیار خوب پروژه مهر در سال تحصیلی جاری، اما رتبه شایسته استان محرز نشد.

رئیس اداره شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش فارس بااشاره به روز بزرگداشت شهدا گفت: شهدا رفتند تا آرامش و امنیت بماند لذا امروز به نام شهدا مزین شده و ما یاد و خاطره شهدای بزرگ دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را گرامی می داریم.

معصومعلی صفی قلی افزود: شهادت در یک جامعه عامل بقای آن جامعه است لذا باید فرهنگ ایثار و شهادت را در بین دانش آموزان تقویت کنیم.

وی افزود: باید زمینه کسب تجربی عملی از فداکاری را برای دانش آموزان فراهم کنیم. مدارس شاهد الگو هستند لذا تمامی مدارس باید در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و جهاد علمی در دانش آموزان تلاش کنند.

حفظ ایمنی همراه با تکریم مهمانان از اولویت های آموزش و پرورش در ایام‌نوروز است
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: مدیران و روسا حفظ ایمنی، رعایت بهداشت مراکز اسکان و تکریم مهمانان نوروزی را در دستور کار خود در ستاد های اسکان قرار دهند.
فرشید قاسمی در جمع مدیران و روسای ادارات آموزش و پرورش سراسر استان در باشگاه فرهنگیان شماره دو شیراز گفت:مصمم به انجام کارهای جدیدی هستیم لذا موارد جدید باید متناسب با عملکرد، پرافتخار، با شکوه و قابل دستیابی باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: استرس و اضطراب موجب کاهش انرژی می شود و مواردی مانند شروع خوب و انگیزه بالا باعث افزایش و تقویت انرژی می شود.

وی ادامه داد: در راستای برنامه ریزی برای آینده، تدوین استراتژی چهارگانه؛ افزایشی، کاهشی، محافظه کارانه و استراتژی رقابتی، توجه به فرهنگ تغییر و نوآوری، تصمیم گیری منطبق بر داده، قوی کردن گوش دادن، دادن فرصت شکوفایی استعدادها، چگونگی بهره مندی از هوش مصنوعی از جمله مواردی است که یک مدیر باید به آنها توجه کند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: اشتباه نکردن نشانه پیشرفت نیست بلکه اشتباه را تکرار نکردن نشانه پیشرفت است.

وی خاطرنشان کرد: مدیران و روسای ادارات، در راستای کیفیت بخشی، برنامه ریزی کنند و دانش آموزان را در خصوص حضور در کلاس های آموزشی توجیه کنند.

قاسمی اضافه کرد: مدیران و روسا حفظ ایمنی، رعایت بهداشت مراکز اسکان و تکریم مهمانان نوروزی را در دستور کار خود در ستاد های اسکان قرار دهند.

نهضت عدالت آموزشی و پرورشی با مشارکت مردم به نتیجه می‌رسد
استاندار فارس بر ضرورت برنامه‌ریزی کمیت‌پذیر و ترسیم نقشه راه برای به ثمر رسیدن نهضت عدالت آموزشی و پرورشی تاکید کرد.

حسینعلی امیری درجلسه نهضت توسعه عدالت آموزشی و پرورشی استان، موضوع عدالت آموزشی را در نظام تعلیم و تربیت، یکی از مسائل مورد توجه رهبری عنوان و تأکید کرد: آینده کشور از مسیر تعلیم و تربیت می‌گذرد.

استاندار فارس گفت: اهتمام ویژه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به تعلیم و تربیت و توجه رئیس‌جمهور به آموزش، نشان‌ دهنده اهمیت این موضوع است که منجر به شکل‌گیری نهضت توسعه عدالت آموزشی و پرورشی شده است.

رییس شورای اموزش و پرورش استان فارس با بیان این که نهضت توسعه عدالت آموزشی مردم‌پایه است، گفت: هر گاه موضوع آموزش و پرورش فرزندان این مرز و بوم در میان باشد، مشارکت‌های مردمی به حداکثر می‌رسد و می‌توان امیدوار بود که این نهضت به نتیجه مطلوب منجر شود.

امیری با تأکید بر ضرورت برنامه‌ریزی‌های کمی و مبتنی بر اطلاعات آماری، تصریح کرد: در استان فارس ۸۵۰۰ مدرسه وجود دارد که از این تعداد ۶۶۵ مدرسه در طرح نهضت توسعه عدالت آموزشی قرار می‌گیرد که نیازمند اعتباری بالغ بر ۶.۰۶ همت است.

استاندار فارس گفت: فارس استانی خیّر زاد است و از حیث فعالیت‌های خیرین در سطح کشور نمونه است.

او ادامه داد: بخشی از اعتبارات مورد نیاز برای پروژه‌های نهضت توسعه عدالت آموزشی، توسط مجمع خیرین مدرسه‌ساز و بنیاد علوی و بنیاد برکت تامین می‌شود.

امیری به مولدسازی به عنوان منبعی دیگر برای تامین اعتبار اشاره و خاطر نشان کرد:املاکی که موضوع کاربری خود را از دست داده‌اند، می‌توانند در فرایند مولدسازی تبدیل به بخشی از منابع مورد نیاز طرح گردند.

نماینده عالی دولت در استان فارس با تأکید بر تدوین جدول زمان‌بندی و برگزاری منظم جلسات، ابراز امیدواری کرد با برطرف کردن ابهامات برنامه و برخی اصلاحات جزئی زمینه برای به نتیجه رساندن این طرح فراهم شود.

پیام تسلیت وزیر آموزش و پرورش به مناسبت ارتحال محمود فرشیدی

وزیر آموزش و پرورش به مناسبت ارتحال محمود فرشیدی، وزیر اسبق و خدوم آموزش‌و پرورش پیامی صادر کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، متن پیام علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش به شرح زیر است:

باسمه تعالی

وَبَشِّرِ الصَّابرِینَ الَّذینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَهٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ 

دریافت خبر ارتحال وزیر اسبق و خدوم آموزش‌و پرورش، مهندس محمود فرشیدی، پیشکسوت مؤمن و متعهد عرصه تعلیم و تربیت، موجب تأثر و تألم فراوان شد . 

زنده یاد فرشیدی، شخصیتی وارسته، صادق، اندیشه ورز، انقلابی و ولایی بود که سال‌ها عمر گرانبهای خود را در راه اعتلای نظام تعلیم و تربیت کشور، تربیت نسل های آینده‌ساز ایران اسلامی و خدمت به فرهنگ این مرزوبوم صرف کرد.

بی‌شک، آثار و برکات خدمات ارزشمند آن فقید سعید در نظام تعلیم و تربیت کشور ماندگار خواهد ماند و نام و یاد ایشان در دل فرهنگیان و دانش‌آموزان به عنوان خادمی صدیق، مدیری دلسوز و معلمی عاشق که تا آخرین لحظات زندگی دغدغه تعلیم و تربیت داشت، حک خواهد شد.

 این جانب ضایعه بزرگ فقدان این مدیر وارسته را به خانواده محترم ایشان، جامعه فرهنگیان و دانش‌آموزان ایران اسلامی «تسلیت و تعزیت» می گویم و از پیشگاه خداوند رحمان برای آن عزیز سفرکرده، رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان محترم صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می نمایم